شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام  محمدرضا بابایی _ امام جمعه فردوس

امام جمعه فردوس گفت: امر به معروف ونهی از منکر لسانی وظیفه همگان است و به قشر خاصی مثل علما و روحانیت اختصاص ندارد؛ زیرا این فریضه از فروع دین است و حیات جامعه اسلامی مشروط به اجرای آن می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در بیرجند با اشاره به ضرورت احیای امر به معروف، اظهار کرد: تمام انبياي الهي با هدف اصلاح جامعه‌ ي بشري مبعوث شده‌اند و مؤثرترين ابزار براي رسيدن به اين هدف «امر به معروف و نهي از منكر» است.

 وی با بیان این که بعث همه پیامبران در راستای اصلاح جامعه بوده، عنوان کرد: جامعه اصلاح نمی شود مگر این که افراد دلسوز مرتبا در جهت احیا ارزش ها و از بین بردن مفاسد و ضد ارزش ها قیام کنند. به وجود آمدن فضای سالم نیز امکان پذیر نیست مگر اینکه به معروف ها اهمیت داده شود و از بدی ها و منکرات دوری شود.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر شیوه انبیا، علما و همه مردم دلسوز است و حضرت زهرا(س) در خبطه فدکیه فرمودند "خداوند امر به معروف و نهی از منکر را برای اصلاح جامعه قرار داده است"، امام حسین (ع) نیز هنگامی که با منکر بزرگی روبه رو شدند نهضت کربلا و  عاشورا  آغاز کردند کرد و تا در مقابل منکر ایستادگی و جامعه را از بدی ها پاک کند و در این راه جان خویش را فدا کرد.

وی با بیان این که  وظیفه عمومی مردم در خصوص امر به معروف و نهی ازمنکر طبق فرمایش مقام معظم رهبری تذکر لسانی است، افزود: اگر مردم با شرایط و امر به معروف و نهی از منکر آشنا شوند و به خوبی به این وظیفه عمل کنند، گناهان و ناپاکی ها از جامعه رخت بر می بندد و ارزش ها و معروف ها جایگزین آنها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی با بیان این که تا امر به معروف و نهی از منکر نباشد، هیچ یک از احکام اسلا می اجرا نمی گردد، ابراز داشت: حیات جامعه اسلامی مشروط به اجرای این دو فریضه می باشد و چنانچه مردم نسبت این استاد حوزه  تصریح کرد: امر به معروف ونهی از منکر لسانی وظیفه همگان است و به قشر خاصی مثل علما و روحانیت اختصاص ندارد؛ زیرا این فریضه از فروع دین است و همه مسلمین وظیفه دارند آن را انجام دهند و ترک آن موجب قهر خداوند تبارک و تعالی می باشد .

انتهای پیام

 

Bottom of Form

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha