دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 349692
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کتاب ترین ها

حوزه/ کتاب «ترین ها، برای آن ها که می خواهند بهترین باشند»، با حضور مؤلف کتاب، رئیس و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی کاشان، در سالن اجتماعات این اداره رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از كاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان،  صبح امروز در این مراسم اظهار كرد: این کتاب از جمله کتب گردآوری شده در حوزه حدیثی، اثر حسین هاشمی مسگر است که در 240 صفحه، در قطع رقعی توسط نشر قانون مدار چاپ و منتشر شده است.

وی افزود: کتاب «ترین ها، برای آن ها که می خواهند بهترین باشند» در 27 بخش به جمع آوری بیش از یک هزار روایت و حدیث ائمه اطهار علیه السلام در حوزه صفات حمیده و رذیله می پردازد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خاطر نشان کرد: محبوب ترین و منفورترین ها نزد خدا، ترین های قرآنی، ترین ها نزد حضرت رسول و ائمه علیهم السلام، ترین ها در قیامت، بهشت، جهنم و ثواب و عقاب، ترین های عبادی، ترین های ازدواج و خانواده، ترین های دوست یابی، ترین های دانشجویی و ترین های ورزشی از جمله بخش های این کتاب حدیثی است.

حجت‌الاسلام حسینی، مهم ترین مشخصه و امتیاز این کتاب را درج نمایه به ترتیب حروف الفبا در بخش پایانی کتاب ذکر کرد و افزود: یک نمایه جامع شامل تمام موضوعات کتاب به همراه نمایه های مختلفی شامل نمایه مکان ها و زمان ها، نمایه اشخاص و احادیث، نمایه ناقلان حدیث و نمایه آیات در این بخش آورده شده است.

وی ادامه داد: این کتاب از جمله کتب نفیسی است که می تواند در انجام پژوهش، مطالعه و نکته برداری از احادیث و استفاده از احادیث موضوعی در سخنرانی های مذهبی، کمک زیادی به مبلغان دینی و روحانیون کند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: پیش از این کتب «احادیث دانشجویی»، «احادیث یارانه ای» و «احادیث زناشویی» از سوی این مبلغ اداره تبلیغات اسلامی کاشان چاپ و منتشر شده است.

مؤلف کتاب «ترین ها» نیز در این مراسم گفت: از ابتدای خلقت تاکنون انسان به علت همان اهداف عالی که خالق بشر در فطرت او قرار داده، بر آن بوده که به مدارج عالی برسد و به همین دلیل همواره به دنبال برتری جویی و کمال طلبی در تمام سطوح چه مادی و چه معنوی است.

حسین هاشمی مسگر ادامه داد: جای بسی تأسف است که انسان به جای دنباله روی از خدایی که خالق فطرت کمال یابی بوده و روش تکامل نوع بشری را بهتر از تمام عالم می داند، دنباله رو اشخاص و مکتب هایی باشد که راه را به بیراهه کشانده اند.

وی افزود: هدف من از تالیف این کتاب آن است که روش زندگی صحیح را از طریق بهترین بندگان خداوند تبارک و تعالی یعنی رسول خدا و ائمه طاهرین علیه السلام که به بهترین روش زیسته اند به نمایش درآورد تا بتوانیم زندگی مان را به بهترین روش به سوی تعالی سوق دهیم.

این محقق حوزوی با اشاره به سبک خاص تالیف این کتاب و جاذبه آن برای جوانان تصریح کرد: توجه قشر جوان به دستورالعمل های الهی و احادیث نورانی ائمه اطهار علیهم السلام می تواند راه گشای بسیاری از مشکلات جامعه کنونی و روشی برای پیاده کردن سبک زندگی صحیح اسلامی باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha