شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 349724
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
اخلاق

یکی از اساتید اخلاق حوزه با تاکید بر نهادینه شدن اخلاق در جامعه، گفت: امروز همه باید در تمامی زمینه ها اخلاق اسلامی را در جامعه رعایت نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید مجتبی معصومی لاری، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت آیت الله العظمی بروجردی کرمانشاه با تاکید بر انجام کار خالص برای خدا اظهار داشت : اگر در کارها نیت خالص باشد، همه وعده های الهی محقق می شوند و این در صورتی میسر می شود که به خدا توکل کنیم و همیشه در مسیر هدایت الهی حرکت نماییم.

وی افزود: اگر بخواهیم توفیق عملی داشته باشیم، باید حسن رفتار داشته و اخلاق اسلامی را رعایت کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

این استاد حوزه تصریح کرد : مشکلات و سختی ها نباید ما را در طول راه و مسیر زندگی دچار تزلزل نماید، بلکه باید با جدیت و ثبات قدم در راه الهی قدم .

وی عنوان کرد : انسان اگر در راه خدا حرکت کند، همه چیز را الهی  می بیند و در غیر این‌صورت در تاریکی و ظلمات خواهد بود، پس در پی کسب راحت طلبی نباشیم که مادیات چیزی را نصیب انسان نمی کند .

حجت الاسلام معصومی لاری ، ثمر بخشی کلمات، رفتار و اعمال را منوط به صبر دانست و گفت: انسان باصبر و حلم به همه چیز می رسد که روش انبیاء و اولیا الهی بوده و حضرت زینب (س) در این زمینه اسوه بارز این امر هستند که تمام مصائب کربلا را تحمل کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha