پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید یحیی جعفری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کرمان، در پیامی، با اشاره به جایگاه پژوهش، تصریح کرد: پژوهش در تمامی اعصار سرچشمه خیر و برکت بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری، در پیامی به اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی(ره) حوزه علمیه کرمان، که پیش از ظهر امروز در این جشنواره قرائت شد، با اشاره به جایگاه پژوهش، تاکید کرد: پژوهش در تمامی اعصار سرچشمه خیر و برکت بوده و خواهد بود.

متن پیام نماینده ولی فقیه در استان کرمان و رئیس شورای حوزه علمیه این استان، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عن ابى عبد الله عليه السّلام انّه قال: «حَدِيثٌ تَدْرِيهِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفٍ تَرْوِيهِ وَ لَا يَكُونُ الرَّجُلُ مِنْكُمْ فَقِيهاً حَتَّى يَعْرِفَ مَعَارِيضَ كَلَامِنَا/ اگر كسى يك حديث از معارف اسلامى را بخوبى بفهمد و عمق علمى آن را بدرستى درك كند، بهتر از آنست كه هزار حديث را در حافظه خود بسپارد و آنها را نقل نمايد، و پيروان مكتب اهل بيت به مقام فقاهت نائل نمي شوند مگر آن كه نظرات ائمّه عليهم السّلام را درك كنند و بجهات مختلفۀ احاديث، متوجّه باشند»

 همان گونه که ملاحظه می شود خلاصه معنی این روایت این است که بدون علم و دانش و تحقیق هیچ کس به مقامی نخواهد رسید.

 پژوهش در تمامی اعصار و ازمنه سرچشمه خیر و برکت بوده و خواهد بود. اگر کتاب الغدیر در اختیار ماست و یا کتبی همچون بحار الانوار و کافی شریف و تهذیب و استبصار را داریم تمام این نعمت های ارزشمند به دلیل کار خستگی ناپذیر و تحقیق همه جانبه بوده است. امید است مدرسین عزیز با همکاری مدیران و مسؤولان حوزه علمیه کرمان بتوانند دانش پژوهان و طلاب عزیز را در این مسیر هدایت نمایند.

 این حقیر فقیر از تمام دست اندر کاران اعم از طلاب و سلسله جلیله مسؤولان و مدرسان صمیمانه قدردانی و تشکر به عمل می آورم.

 سید یحیی جعفری/ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha