دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام عابدینی قزوین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: وقتی ما به مردم غزه و یا یمن کمک می کنیم در حقیقت در مسیر امام خود گام بر می داریم و به شکل آشکار مخالفت خود را با نظام کفر و فسق و بی عدالتی اعلام می کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در گردهمایی طلاب و فضلای  قزوینی مقیم حوزه علمیه قم  که در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزارشد، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در نیمه ماه رجب معاویه به درک واصل شد، برای یزید بیعت نامه هایی به شهرها ارسال شد و سعی کردند که از امام حسین(ع) هم بیعت بگیرند وامام هم کاری کردند که تکلیف ما را تا ابد روشن کردند.

وی افزود: امروز جامعه به روحانیت نیاز دارند و همگان نیازمند کارهای تبلیغی طلاب هستند و اگر رشد و بالندگی و تغییری باعث شود، در سایه همین تلاش های روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام حسین(ع) در کاخ استاندار مدینه وارد شدند و وقتی به حضرت پیشنهاد بیعت شد، حضرت خطابه ای فرمودند که ما معدن رسالت هستیم و کسی در مقابل ما قرار گرفته است که شارب الخمر، فاسق، قاتل نفس المحترم و... است و من با او بیعت نمی کنم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: یزید امروز همین اوباما و آل سعود هستند که مردم را به همین راحتی به خاطر منافع آمریکا و استکبار می کشند و امروز هم باید آنها را رسوا کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری بیان کردند،  این دو جبهه ای که در مقابل هم قرار گرفته است دو فرهنگ ایمان و عدل در مقابل فرهنگ بی عدالتی و بی کرامتی انسان است؛ امام حسین(ع) همین درس را به ما دادند و امروز هم ما باید از امام و رهبری نظام تبعیت کنیم.

وی افزود: حوزه های ما به طور شفاف بیان می کنند که آنچه برای ما مهم است؛ تحقق عدالت جهانی و ولایت مداری است و کسی که مقابل ماست، کارش قتل و فسق و جنایت و بی عدالتی و ترور است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام نفرمودند که من با یزید بیعت نمی کنم بلکه فرموندکه من با چنین فردی هیچ گاه بیعت نمی کنم؛ قطعا این امر صرفا در یزید خلاصه نمی شودو این بحث جاودانگی دارد برای هر کسی که با چنین حاکم و ظالمی روبرو شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: وقتی امام حاضر نشدند که زیر نظر کفر و فسق باشند و قیام کردند ایشان را خارجی خطاب کردند و امام هم جوابشان را دادند که من برای اصلاح امت پیامبر و امر به معروف و نهی از منکر قیام می کنم.

وی گفت: وقتی ما به مردم غزه و یا یمن کمک  می کنیم در حقیقت در مسیر امام خود گام بر می داریم و به شکل آشکار مخالفت خود را با نظام کفر و فسق و بی عدالتی اعلام می کنیم.

امام جمعه قزوین افزود: امروزه مردم دنیا به راحتی با مطالعه چندین حقیقت تاریخی و مطالعه آثار متقن و معارف اهل بیت(ع) به شیعه می گروند و بسیاری از مردم جهان منتظر هستند که پیام غدیر را به آنها برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در برخورد با بسیاری از جوانان غربی که به ایران می آیند و پس از چندی به شیعه می گرایند می بینیم که مردم چقدر تشنه معارفی بودند که متاسفانه هنوز به گوش آنها نرسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) بیان فرمودند که دین لقلقه زبان بسیاری از مردم است و دین را تا زمانی می خواهند که امورشان می گذرد و وقتی که امورشان گذشت دیگر کاری به دین ندارند.

وی افزود: هر انسانی که سرسوزنی غیرت ایمانی دارد وقتی که می شنود که رهبر ما می فرماید که اگر اسراییل غلطی بکنند ما تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم، همین را می خواهد و غیر مسلمان هم اگر غیرت و تحلیل درست سیاسی داشته باشد همین را می خواهد؛ ولی افرادی هم بودند که گفتند که ما با اسراییل سرجنگ نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: وقتی ما می شنویم سید حسن نصرالله بیان می کند که به زودی در مسجد الاقصی حضور می یابیم و شما می دانید که من چیزی که نشدنی باشد را بیان نمی کنم لذا باید به دشمنان بگوییم که هشتاد هزار موشک آماده به شلیک با شوق فراوان به تلاویو و حیفا رها می شود و باید این ادبیات را با آنها کار ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: نباید نسبت به شرایط امروز جهان بی تفاوت باشیم و با ظلم آشتی کنیم؛ به دنیا باید بگوییم که دو مکتب در دنیا هستند که مکتب اول مکتب شیطانی شما را نمی پذیرد و یک لحظه هم در مقابل شما کوتاه نمی آید.

وی گفت: دشمنان ما به دنبال تحقیر کردن ملت ها و آماده کردن آنها برای رفتن زیر یوغ آنها بودند؛ قرآن هم بیان کردند که فرعون مردم خود را تحقیر کرد تا بنده خود کند؛ امروز نیز دشمنان ما به دنبال آن هستند که ما را نگاه دارند و امروز سعی دارند ما را در پیشرفت خود متوقف کنند زیرا نمی خواهند اقتدار و عزت دینی و ایمانی ما را تحمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha