یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی/ مسئولان دیوان محاسبات قزوین

حوزه/ آنچه امروز به جامعه آسیب می رساند رودربایستی، ترسیدن از آدم های گردن‌کلفت و قلدرمآب، منفعت طلبی و فامیل بازی است و دیوان محاسبات از رودربایستی در برخورد با این امور پرهیز کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در دیدار جمعی از مسئولان دیوان محاسبات استان قزوین به حدیث "حَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا وَ زِنُوهَا قَبْلَ أَنْ تُوزَنُوا وَ تَجَهَّزُوا لِلْعَرْضِ الْأَكْبَر" از رسول اکرم (ص) اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) در این حدیث فرموده‌اند«پيش از آن كه به حساب شما برسند خود به حساب خويش برسيد، و قبل از آن كه مورد سنجش قرار گيريد، خويشتن را بسنجيد، و خود را براى رستاخیز بزرگ آماده كنيد». طبق این حدیث رسیدگی و نظارت افراد و سازمان ها بر عملکردشان پیش از ورود دستگاه های نظارتی و بازرسی از نگاه اسلام ارزشمند است و  بسیاری از مشکلات را رفع می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در روز رستاخیز همه اسرارها فاش می شود و زمین همه اتفاقات مخفی و آشکار را گزارش می دهد که شامل اعمال انسان‌ها نیز می‌شود و آن روز انسان مشاهده خواهد کرد همه اعمال ریز و درشت انسان مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: در قیامت همه انسان ها باید پاسخگوی اعمال خود باشند، این مسئله موضوع مهمی است، اما کار آنجایی سخت‌تر می‌شود که انسان باید پاسخگوی اعمال دیگران هم باشد و سختی کار دیوان محاسبات همین است که باید پاسخگوی عملکرد خود و سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان تاکید کرد: نباید از قدرت و قلدری صاحبات ثروت و قدرت ترس و واهمه‌ای وجود داشته باشد، بلکه باید امر نظارت و قضاوت با قدرت انجام شود. نباید اجازه داده شود گردن‌کلفت‌ها دستگاه‌ها را دور بزنند و بیت المال را به سرقت ببرند و دستگاه های نظارتی هم جرأت بررسی آن را نداشته باشند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha