دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عبدالکریم عابدینی

مبلغین باید مفهوم ولایت را تبلیغ کنند چرا که همانگونه که نماز ستون دین است، ولایت نیز ستون نماز محسوب می شود و نماز بدون ولایت و ایمان به ائمه(ع) طبق نص روایات در نزد خداوند پذیرفته نیست.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در همایش طلایه داران تبلیغ که ظهر در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، با تعریفی از مبلغ اظهارداشت: مبلغ کسی است که در برابر خداوند تسلیم است اما کسانی که در برابر خداوند خشوع و فروتنی ندارند مشمول این معنا نیستند.

وی ادامه داد: اقامه نماز از مهم ترین وظایف مبلغین به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان است تا این فریضه به جماعت برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: نماز می تواند انسان را از فحشا و منکرات دور کند لذا نماز به عنوان ستون دین باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

وی گفت: مبلغین پس از اقامه نماز باید مفهوم ولایت را تبلیغ کنند، چرا که همانگونه که نماز ستون دین است ولایت نیز ستون نماز محسوب می شود و نماز بدون ولایت و ایمان به ائمه طبق نص روایات در نزد خداوند پذیرفته نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حتی خداوند نیز به پیامبر اسلام(ص) دستور می دهد که ولایت را تبلیغ کند چرا که ولایت موجب رستگاری و پیروزی انسان ها می شود بر همین اساس آنچه که موجب پیروزی ملت های ایران و لبنان در جنگ ها و مشکلات را فراهم کرد پیروی از ولایت بود.

وی گفت: مبلغین واقعی باید متاثر از قرآن و اهل بیت(ع) باشند چرا که بهترین راه برای رسیدن به خداوند هستند.

استاد تفسیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ترویج و تفسیر قرآن یکی دیگر از رسالت های مبلغان در این ماه ارزشمند است که باید در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha