دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست خبری مدیر اوقاف قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در راستای ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه برای نسل جوان طرح «ضیافت الهی» با حضور روحانیون در قزوین برگزار می شود

به گزارش گروه استان های خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی، امروز در جمع خبرنگاران که در محل اداره کل اوقاف و امورخیریه برگزار شد، اظهارداشت: طرح نشاط معنوی در سال جاری با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، تقویت اعتقادات دینی نسل جوان و ترویج فرهنگ اسلامی برگزار می شود.

وی در تشریح طرح‌های «نشاط معنوی» و «ضیافت الهی» اظهارداشت: با تشکیل ستاد اجرایی این طرح‌ها برای برگزاری باشکوه این طرح ها برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به زمان ثبت نام در طرح تابستانه نشاط معنوی بیان کرد: علاقه مندان می توانند تا ۲۶ خردادماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند و کلاس ها نیز از ۲۷ خرداد ماه اغاز و تا ۱۳ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح نشاط معنوی در ۲۰ بقعه قزوین

حجت الاسلام نوروزی همچنین از اجرای طرح «نشاط معنوی» در۲۰ بقعه شاخص استان خبرداد و گفت: با تشکیل ستاد استان‌ و شهرستان‌ها، فضای امامزادگان و بقاع متبرکه برای اجرای طرح نشاط معنوی آماده و ثبت نام از دانش آموزان دختر و پسر آغاز شده است.

وی یادآورشد: در ایام تابستان کلاس هایی برای تصحیح قرائت نماز در قالب طرح نشاط برای مخاطبینی که در سن تکلیف هستند و نیز برنامه انس با شهدا، غبار روبی و قرائت فاتحه و روایتگری رشادت های شهدای انقلاب اسلامی در خلال برنامه های طرح نیز تدارک دیده شده است.

اجرای طرح های فرهنگی در ۶۰ بقعه استان قزوین

وی تصریح کرد: همه ساله قبل از آغاز ماه مبارک رمضان بستر لازم برای اجرای طرح‌های فرهنگی در اماکن مقدسه فراهم می شود که امسال نیز طرح «ضیافت الهی» در ۴۰ بقعه و «نشاط معنوی» در ۲۰ بقعه شاخص استان اجرا می شود تا مردم استان در فضای معنوی بقاع متبرکه و امامزادگان استان اعمال عبادی ماه مبارک رمضان را انجام دهند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اشاره به اهداف اجرای طرح «ضیافت الهی» تصریح کرد: ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن در جامعه در جوار آستان مقدس خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، ایجاد فضای تبلیغی ترویجی معارف قرآنی با برگزاری محافل و مجالس ترتیل و تفسیر، استفاده از ظرفیت روحانیون مبلغ، تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه بویژه برای نسل جوان، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان و اجرای دقیق نیات واقفین خیراندیش از جمله اهداف طرح ضیافت الهی است.

حجت الاسلام نوروزی افزود: در طرح «ضیافت الهی» خیمه‌های معرفت نیز پیش بینی شده که موضوعات اساسی در قالب غرفه‌های مختلف مورد رسیدگی قرار می گیرد و به سوالات مختلف مردم توسط کارشناسان پاسخ داده می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha