دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
عبدالکریم عابدینی قزوین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ارزش و اهمیت هر حوزه‌ای به نشاط علمی و معنوی آن بستگی دارد و داشتن بصیرت هم موجب می شود تا حوزه های علمیه به خط مقدم منویات مقام معظم رهبری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با مدیران و معاونان حوزه علمیه خوهران قزوین بیان کرد: ارزش و اهمیت هر حوزه ای به نشاط آن بستگی دارد که این موضوع، باید در حوزه های برادران و خواهران مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: داشتن نشاط علمی، نیازمند عوامل و زمینه های متعددی بوده و رسیدن به آن بدون برنامه ریزی و تامین زمینه ها، غیر ممکن است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اولین قدم برای رسیدن به نشاط علمی این است که خود مسئولان حوزه دارای نشاط علمی لازم باشند، تا طلاب هم در این زمینه فعالیت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، از نشاط معنوی به عنوان نیازمندی دیگر حوزه های علمیه نام برد و گفت: در زمان های سابق وقتی طلبه‌ای در درس اخلاق عالم و فرد صاحب نفسی شرکت می کرد تا هفته ها تاثیر آن بر روی فرد باقی می ماند و این معنویت در مطالعه و ارتباط طلاب با دیگران هم اثرگذار بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: عاملی که به حوزه های علمیه نشاط معنوی می دهد درس های اخلاق تاثیر گذار است.

امام جمعه قزوین، داشتن بصیرت را  نیاز دیگر حوزه های علمیه نام برد و گفت: کسی که بصیرت نداشته باشد به راحتی تن به ذلت می دهد، متاسفانه برخی اوقات مشاهده می شود که برخی افراد بی بصیرت در حوزه ها در مواقعی که باید قاطعانه عمل نمایند یا ساکت هستند و یا منفعلانه عمل می کنند.

وی افزود: اگر حوزوی ها دارای بصیرت باشند، به خط مقدم منویات رهبری تبدیل می شوند و افراد بصیر کسانی هستند که شرایط را  به خوبی درک می‌کنند و به خوبی هم عکس العمل نشان می‌دهند.

در این دیدار، حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: مدارس علمیه طبق مصوبه شورای مدیریت حوزه های علمیه باید زیر نظر هیئت امنا اداره شود که حوزه‌های علمیه خواهران قزوین هم نیازمند این است که با تشکیل هیئت امناء فعال، در این مسیر حرکت نماید.

وی افزود: مدارس علمیه خواهران قزوین جوابگوی طلاب نیست و برای استفاده از تمام ظرفیت های افراد علاقه‌مند به تحصیل، نیازمند تاسیس و راه اندازی مدارس علمیه جدید در سطح استان و به خصوص شهر قزوین هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha