دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام عماد

حوزه/معاون پژوهش حوزه های علمیه با تاکید بر نهادینه شدن پژوهش در حوزه های علمیه،گفت: شکوفایی پژوهش نیازمند فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین عماد، امروز در گردهمایی مدیران مدارس علمیه 4 استان غربی کشور در کرمانشاه ، با تاکید بر ضرورت پژوهش  اظهار داشت : با توجه به نقش مهم و زیرساختی آموزش خصوصا در حوزه های علمیه ، پژوهش امری ضروری ومهم ذکر کرد.

وی گفت : اهمیت پژوهش برای واحدهای آموزشی دو چندان است و از آنجا که ساختار اصلی حوزه را آموزش و واحدهای آموزشی تشکیل می دهند  لذا برای داشتن آموزشی خوب و فرهنگی نیاز به پژوهش های موفق و کارآمد امری اجتناب ناپذیر است.

این استاد حوزه، با بیان اینکه از دیرباز رتبه بندی در نظام آموزشی جهان وجود داشته است، تصریح کرد: امروز برای رسیدن به اهداف و کسب موفقیت نیازمند پژوهش های کارآمد و علمی مناسب هستیم لذا با ارزیابی واحد پژوهشی می توان واحد آموزشی را نیز ارزیابی و شکوفا کرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور تصرح کرد : مقام معظم رهبری نیزبه امر پژوهش توجه دارند و فعالیت های پژوهشی جزئی از پژوهش است، زیرا فعالیت های پژوهشی موجب فهم درست دین و نشر آموزه های دینی و همچنین اقدام در گسترش و اقامه آموزه ها بوده ویکی از ارکان اصلی در این رابطه است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد بیان کرد : محقق باید ضرورت آموزش و پژوهش استاندارد را یاد بگیرد که برگزاری نشست های ترویج پژوهش و برگزیدن مقالات علمی و همچنین اجلاسیه تجلیل از پژوهشگران می تواند در این زمینه یار رسان باشد .

وی عنوان کرد : برگزاری اردوهای علمی پژوهشی،برگزاری مسابقات علمی، دیدار با بزرگان و محققان حوزوی و بیان شرح حال بزرگان هم به تقویت بنیه علمی و پژوهشی کمک خواهد نمود.

این استاد حوزه یاد آور شد : در امر پژوهش ایجادکتابخانه های به روز و مجهز و مطالعه منابع معتبر و ترویج و تشویق فضای مطالعاتی و ایجاد نشریات و همچنین شناسایی استعدادهای برتر و نخبه در این زمینه امری ضروری است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در پایان گفت : مدیریت تحولات کشور باید به دست نخبگان حوزه و دانشگاه باشد و در این زمینه مراحل شناسایی استعدادهای برتر شروع شده و این افراد پس از طی مراحل لازم به عنوان نخبه معرفی خواهند شد.

به گفته وی، پیش بینی می شود که 5000 نفر استعداد برتر زیر 34 سال در حوزه مشغول تحصیل باشند که باید این افراد شناسایی و تقویت شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha