جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرحانی

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه کشور گفت: با تلاش و برنامه های هدفمند در تلاش هستیم مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه را برآورده سازیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین فرحانی  امروز در گردهمایی مدیران مدارس علمیه استان های غرب کشور، با اشاره به نقش کلیدی وسازنده حوزه های علمیه  اظهار داشت : با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه در تلاش هستیم با برنامه های هدفمند، حوزه ای پویا و کارآمد داشته باشیم و مطالبات رهبری در این زمینه را فراهم نماییم .

وی گفت: در همین زمینه هیئت امنا در اکثر حوزه های کشور تشکیل شده است و درحال فعالیت هستند ؛ هم اکنون در  سطح مدارس کشور 2هزار و 333 استاد و 315مدیر و همچنین 334 معاون هماهنگ کننده داریم که همگی دارای صلاحیت های لازم در زمینه های مختلف بوده و در مدارس علمیه مشغول فعالیت هستند.

این استاد حوزه، با اشاره به اهمیت برنامه های آموزشی درسطح مدارس علمیه کشور عنوان کرد :با همیاری شورای عالی حوزه تقویم آموزشی مدارس اصلاح شده است و سعی نموده ایم بهترین زمان و تقویم آموزشی را برای طلاب در حال تحصیل در نظر بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به دیگر برنامه های این معاونت افزود : سعی نموده ایم تعطیلات حوزه را تا حد ممکن کاهش دهیم و بیشترین زمان ممکن را برای حضور در حوزه و شرکت در برنامه وکلاس های حوزه فراهم نماییم که طلاب حداکثر زمان را جهت تحصیل صرف نمایند.

وی تصریح کرد : هم چنین تغییر محدوده های درسی را در دستور کار قرار دادیم و سعی شده است کتاب های مناسب و کامل برای تدریس در نظر گرفته شود .

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور ،  به آموزش غیر حضوری طلاب در استان ها اشاره نمود و بیان داشت : آموزش غیر حضوری را در مراکز استانها نیز گسترش داده ایم تا طلاب شهرستانی نیزبتوانند از آن بهره بگیرند.

وی برگزاری المپیادها و مسابقات علمی کشور را از دیگر برنامه های این معاونت ذکر کردو یاد آور شد: اردوی المپیاد علمی حوزه هم از دیگر برنامه های ما است که علاوه بر مقاطع استانی بصورت کشوری نیز برگزار می گردد و از مجموع 181نفر شرکت کننده در مرحله کشوری 129نفر آنان از مرکز استانی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، خاطر نشان کرد : هم چنین با تشکیل شورای آموزش در استانها پرونده های راکد طلاب مورد بررسی قرار گرفته و تاکنون تعدادی از آنها فعال شده و به چرخه آموزش برگشته اند.

وی عنوان کرد: اردوهای تابستانی بصورت منظم و پیوسته برای مدارس کشور برگزار می گردد که شامل 35روز اردوی تابستانی بصورت 6 اردوی متمرکز کشوری و 10 اردوی نیمه متمرکز برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha