سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله ناصری یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با ارائه سه راهکار برای جذب نخبگان به حوزه، تصریح کرد: باید طلابی جذب حوزه ها شوند که منشأ تحول و پیشرفت در حوزه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امروز در هم اندیشی مدیران مدارس و اساتید مصاحبه گر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به ضرورت جذب جوانان واجد شرایط به حوزه، گفت: در جذب طلاب باید شاخص های مختلفی شامل مسائل خانوادگی، سیاسی، ظاهری، نظم و انضباط، اخلاق، آراستگی و ... را مورد توجه قرار داد، زیرا افرادی که جذب حوزه می شوند باید در آینده، در اجتماع تاثیر گذار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر این که باید طلابی جذب حوزه ها شوند که منشأ تحول و پیشرفت در حوزه باشند، تصریح کرد: باید برای جذب جوانان با استعداد به حوزه، برنامه ریزی شود.

*گنجاندن رشته های حوزوی در دفترچه های دانشگاه

وی با ارائه پیشنهاد گنجاندن رشته های حوزوی در دفترچه های انتخاب رشته دانشگاهیان به عنوان راهکاری برای جذب جوانان به حوزه، گفت: می توان به منظور آشنایی جوانان با رشته های حوزوی، با هماهنگی آموزش عالی، رشته های حوزوی و دینی را به دفترچه انتخاب رشته دانشگاه ها اضافه کرد.

آیت الله ناصری با اشاره به این که حتی می بایست امتیازاتی هم برای افرادی که رشته های حوزوی را انتخاب می کنند، لحاظ شود، افزود: رشته های حوزوی در دفترچه های انتخاب رشته به گونه ای برای دانش آموزان تبیین شود که یک آگاهی نسبت به این رشته ها پیدا کنند.

*ایجاد پایگاه های در دانشگاه ها

وی، دومین راهکار جذب نیروهای قوی و با استعداد به حوزه را هماهنگی با مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به منظور اختصاص مکانی برای برگزاری کلاس ها و دوره های حوزوی عنوان کرد و ابراز داشت: با تشکیل پایگاه های حوزوی در دانشگاه ها، دانشجویان در زمان فراغت می توانند در این کلاس ها حضور یابند و این مکان ها به پایگاه نشر احکام و مسائل دینی تبدیل شوند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان این که این اقدام سبب می شود دانشگاه از حوزه جدا نباشد، تصریح کرد: دانشجویان در ایام فراغت زمان تحصیل در دانشگاه در این کلاس ها و دوره ها حاضر شده و در ادامه، شرایطی فراهم شود که دانشجویان دارای استعداد جذب حوزه ها شوند.

*لزوم راه اندازی مدارس دانش آموزی حوزوی

آیت الله ناصری، سومین راهکار جذب جوانان به حوزه را ایجاد مدارس غیر انتفاعی از پیش دبستانی تا دانشگاه دانست و ادامه داد: از دیگر وظایف حوزه و حوزویان راه اندازی مدارسی به منظور تربیت نیروهای انقلابی از همان آغاز پیش دبستانی  است.

وی در ادامه خطاب به اساتید مصاحبه گر گفت: کار شما بسیار حساس است، چون نقش به سزایی در جذب طلاب با صلاحیت دارد، بنابراین سعی کنید با روانشناسی و اصول آن آشنا شوید و این آگاهی و شناخت را از احادیث دینی و کتب روانشناسی دانشگاهی به دست آورید.

*داوطبان را فراری ندهید

نماینده ولی فقیه در استان یزد همچنین از مصاحبه گران خواست تا شرایط حوزه را برای  داوطلبان تببین کنند، البته تشریح شرایط به گونه ای نباشد که آنان را فرار دهند.

برپایه این گزارش، در این جلسه اساتید مصاحبه گر نظرات خود را درباره شیوه های جذب جوانان به حوزه و معیارهای گزینش طلاب مطرح کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha