جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 351375
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
مبلغی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در جریان نشست ها، دیدارها و سفرعلمی خود به پنج کشور اروپایی ايجاد زمينه كرسى هاى اسلام شناسى در دانشگاه ها و مراکز علمی در این کشورها را دنبال می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین  احمد مبلغی استاد حوزه علمیه قم و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به چند کشور اروپایی از جمله بلژیک سفر کرد. وی در دیدار با پرفسور لوك دراى ديكان رییس دانشگاه لوون در بروکسل، خاطرنشان کرد: ایمان و اخلاق دو حوزه مشترک ادیانی هستند و تعامل میان ادیان برای تقویت و گسترش آن خدمتی بزرگ به بشریت می باشد.

وی ادامه داد: میان ایمان و اخلاق رابطه ای جدایی ناپذیر قرار داده و این رابطه تا آنجا پیش رفته  که دارنده زیباترین اخلاق، واجد با فضیلت ترین ایمان معرفی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی خواهان تعامل و ارتباط میان دانشگاه مذاهب اسلامی تهران و دانشگاه لوون بلژیک شد.

رئیس دانشگاه لوون بلژیک (به عنوان یکی از قديمى ترين دانشگاه های اروپا) نیز خطاب به حجت الاسلام والمسلمین مبلغی گفت: حرف های شما را تایید می کنم و پیشنهاد می دهم تا دانشگاه لوون و دانشگاه مذاهب اسلامی با هم همکاری و تعامل داشته باشند.

وی همچنین فرصت و زمینه برای ایجاد کرسی اسلام شناسی در دانشگاه لوون را بسیار مناسب دانست.

در پایان طرفین توافق کردند بین دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه لوون تعامل های علمی در زمینه برگزاری نشست ها شرکت در سفرهای علمی میان دانشگاه ها  صورت گیرد.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در جریان نشست ها، دیدارها و سفرعلمی خود به پنج کشور اروپایی از جمله سوئد، بلژیک، فرانسه، ایتالیا و واتیکان مباحثی از قبیل "موعودگرایی در اديان"، "همگرايى وتقريب بين الاديانى" و"تبادل هيات هاى علمى وفرصت هاى مطالعاتى" و "ايجاد زمينه كرسى هاى اسلام شناسى" در دانشگاه ها و مراکز علمی در  این کشورها را دنبال می کند.

در این سفر بازدید و گفتگوهای متعدد علمی، سخنرانی در مجالس مسلمانان در محافل علمی و دانشگاهی با اساتید دانشگاه ها، و همچنین نشست هایی با سفرا و مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشورها نیز انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha