جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 351892
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
اهدای خون

حوزه/ جمعی از طلاب و روحانیون گناباد به صورت گروهی، با حضور در مرکز انتقال خون این شهر، یک واحد از خون خود را اهدا نموده و آن را از مصادیق کارخیر عنوان کردندکه مؤمنان باید درانجام آن از همدیگر سبقت گیرند.

مسئول امور فرهنگی حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت : اهدای خون، اهدای زندگی به همنوع است که شاید فرد اهدا کننده هرگز او را نبیند و نشناسند، لذا این کار یکی از بالاترین مرتبه ایثار و از خودگذشتگی است

حجت الاسلام صولت حیدری افزود : در قرآن کریم انسان ها را به انفاق مال و خون خود به دیگران دعوت شده اند، وی اهدای خون را نوعی انفاق دانست و کار انتقال خون را مقدس شمرد.

مسئول امور فرهنگی حوزه علمیه امام رضا(علیه السلام) در ادامه با اشاره به آیه قرآنی «و مما رزقناهم ینفقون» افزود: خونی که در رگ‌های انسان جاری است، از جمله رزق‌های الهی و هدایای خداوند است؛ وقتی عده‌ای نیازمند به خون هستند، وظیفه هر فرد مسلمانی است که از آنچه خدا به او عطا کرده به شکرانه سلامتیش در راه خدا انفاق کند.

حجت الاسلام حیدری تأکید کرد: برای انسان افتخار است که از خون خودش مقداری اهدا نماید و در رگ‌های دیگر بندگان خدا جاری شود و سبب سلامتی آنان گردد.

مسئول امور فرهنگی حوزه علمیه گناباد در پایان خاطر نشان کرد:  سازمان انتقال خون کار بسیار مهمی دارد و با توجه به حوادث پرخطری که در جهان وجود دارد و آسیب‌های جدی که انسان‌ها می‌بینند بالطبع نیاز به خون بیشتر می‌شود، لذا باید فرهنگ اهدای خون، توسعه و گسترش یابد و تکنولوژی گرفتن خون، نگهداری و پالایش خون، به روز و استاندار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha