جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کربلا

حوزه/ مسئول امور فرهنگی مدرسه علمیه امام رضا (ع) از برگزاری اردوی فرهنگی - تربیتی طلاب گناباد در کربلا، به منظور ایجاد فضای معنوی و حفظ ارتباط طلاب و اساتید مدرسه با اهل‌بیت(ع)، خبرداد.

حجت‌الاسلام صولت حیدری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد افزود:  در راستای ایجاد فضای معنوی در مدرسه علمیه امام رضا (ع) و انجام کارهای فرهنگی، 40 نفر از اساتید، طلاب و خانواده‌های آنها در قالب کاروانی به عتبات عالیات اعزام شدند

مسئول امور فرهنگی مدرسه علمیه امام رضا (ع)، این دوره از اعزام را دومین اعزام اساتید و طلاب از سوی این مدرسه به عتبات عالیات بیان کرد و گفت:‌ نخستین اعزام در اوایل سال 92 انجام شد که با توجه به تقاضای گسترده طلاب، اعزام به عتبات عالیات، برای دومین بار نیز صورت گرفت.

وی درباره اهداف این اعزام‌ها، گفت: با توجه به این که زمینه‌های ارتباط طلاب با اهل‌بیت(علیهم‌السلام) باید حفظ و روز به روز افزایش یابد تا از انوار ائمه(ع) بهره‌مند شوند، در کنار سفرهای زیارتی طلاب، به مشهد مقدس، برنامه سفر به عتبات عالیات نیز برای آنها برگزار می شود.

مسئول امور فرهنگی مدرسه علمیه امام رضا(ع) ، حضور خانواده‌های طلاب متأهل در این دوره از اعزام را از جمله ویژگی‌های آن دانست و افزود:‌ علاوه بر این که در دومین اعزام عتبات عالیات، تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر بود،‌ طلاب متأهل نیز به همراه خانواده‌ خود در این سفر حضور دارند.

حجت الاسلام حیدری، خاطرنشان کرد : طي اين سفر زائران با زيارت نجف اشرف و بارگاه ملكوتي اميرالمومنين(عليه السلام) ، كربلاي معلا و صحن و سراي ابي عبدالله الحسين و حضرت عباس(عليهما السلام) ،‌سامرا و كاظمين روح و جان خود را جلا می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha