پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
غربی ها

حوزه/ برخی اعتقاد دارند برای ورود به جامعه بین‌المللی و پذیرفته شدن از سوی غرب، راهی جز لبخند زدن به دیگران و تسامح در دین و احکام مربوط به آن نداریم، این مسئله با غیرت دینی در تضاد است.

حجت الاسلام صالح ابراهیمی‌نیا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز با تاکید بر ضرورت صیانت از ارزش ها، گفت: سکوت در برابر از بین رفتن ارزش های اسلامی و انقلابی مانند جهاد، شهادت، فداکاری و دم زدن از مفاهیمی نو مانند دموکراسی، توسعه، آزادی و ...، مقدمه ای برای از بین بردن و محو ارزش های اسلامی است.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای از بین بردن حساسیت ها و غیرت دینی، افزود: الگوی عملی و حساسیت پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) خصوصاً قیام اباعبدالله(ع) در برابر دین ستیزی و تحریف، سرمشق خوبی برای مردم است، تا هر جا خطری متوجه اسلام شود، با تمام وجود و با بذل جان و مال در مقابل آن بایستند.

وی با بیان این که به عقیده دشمن یا باید دین را کنار گذاشت و یا حداکثر آن را در حد یک سلیقه داشت، ادامه داد: برخی اعتقاد دارند که برای ورود به جامعه بین المللی و پذیرفته شدن از سوی دیگران راهی جز لبخند زدن به دیگران و تسامح در دین و احکام مربوط به آن نداریم، این مسئله با غیرت دینی در تضاد است.

حجت الاسلام ابراهیمی نیا با اشاره به این که تلاش های دشمنان اسلام و قرآن روند گسترده و عمیق‌تری به خود گرفته و متاسفانه بعضا افرادی نیز متوجه نیستند و به نحوی فریب دشمن را می خورند.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) شیراز به وظیفه طلاب و روحانیون اشاره کرد و افزود: وظیفه ی خطیر همه دلسوزان انقلاب به ویژه طلاب، روحانیون این است که ابتدا توطئه های دشمن را به درستی شناسایی کرده و سپس برای مقابله با آن ها، برنامه ای منسجم و حساب شده ارائه نمایند و جهاد فکری و فرهنگی، راه را بر دشمنان ببندند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با بصیرت افزایی به موقع روحانیت، جوانان انقلابی که آماج هجمه‌های دشمن هستند، سره را از ناسره تشخیص خواهند داد و در عزم خود بر دفاع از اسلام و قرآن راسخ تر شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha