دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ائمه

حوزه/ خداوند پس از پیامبر مکرم اسلام(ص) دوازده نفر را به عنوان امام برگزید تا هیچ کس نتواند ریشۀ درخت اسلام را بخشکاند.

خانم سلطانی، پژوهشگر و فعال فرهنگی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز گفت: برای اینکه انسان بتواند مسیر سعادت خویش را انتخاب کند، به شناخت راه و آگاهی از مسیر درست نیاز دارد، برای این منظور، خداوند پیامبران را برانگیخت.هر پیامبری که منصوب می شد خبر پیامبر بعدی را به مردم می داد تا اینکه پیامبر اسلام(ص) به عنوان خاتم الانبیاء معرفی شد.

وی ادامه داد: خداوند پس از پیامبر مکرم اسلام(ص) دوازده نفر را به عنوان امام برگزید تا هیچ کس نتواند ریشۀ درخت اسلام را بخشکاند.

سلطانی با تاکید بر این که وجود امام(ع)، هدف اصلی نظام خلقت و رابطه میان عالم مادی و عالم ربوبی است، ابراز داشت: شاکله و اصل معرفت امام، شناخت ماهیت و فایده وجودی ایشان است و همه ما طبق احادیث متعدد به این معرفت و شناخت مکلف شده ایم، لذا زمین همواره باید از حجت خدا برخوردار باشد تا وضعیت عادی خود را طی کند وگرنه امنیت آن از میان می رود.

وی خاطر نشان کرد: امام مهدی (عج) به عنوان حجت خداوند و واسطه فیض الهی در حال غیبت، همانند خورشید پشت ابر دارای آثار و برکات بیشماری برای بشریت می باشد. تمام میراث علمی و معنوی انبیاء و اولیای الهی و هرآنچه که بر رسول گرامی اسلام (ص) نازل شد نزد اوست و با ظهور حضرت در اختیار مشتاقانش قرار خواهد گرفت.

سلطانی افزود: می توان وظیفه و ویژگی شیعیان را در عصر غیبت در دو محور عمده خلاصه کرد. یکی ویژگی های فردی و اخلاقی منتظر است که شخص منتظر باید به سهم خویش به اصلاح نفس و تهذیب نفس بپردازد و دیگر ویژگی خانوادگی و اجتماعی است که شخص منتظر علاوه بر وظایف فردی یک سری وظایف اجتماعی و خانوادگی دارد که باید در جهت پیش برد این امور کوشا باشد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha