سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خدا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه نخبگان1شیراز گفت: حقیقت مراقبه این است که انسان در هر حرکت و هر حالتی خدا را در نظر داشته باشد و بداند که خدای متعال از درون انسان اطلاع دارد و پنهان را می داند.

حجت الاسلام جوشن، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»،در فارس با تاکید بر اینکه خودسازی  و مراقبت از نفس از اعمال مهم ماه رمضان است، گفت: حقیقت مراقبه این است که انسان در هر حرکت و هر حالت خدا را در نظر داشته باشد و بداند که خدای متعال از درون انسان اطلاع دارد، پنهان را می داند و بر اعمال و رفتار بندگان مراقب بوده و همواره بر آدمی و آنچه که می کند حاضر و ناظر است.

وی اضافه کرد: به یاد داشتن بزرگی خدا، بهترین عامل در مراقبت از اعمال، بخصوص اعمالی که در ماه رمضان انجام می دهیم می باشد. دریافت این حقیقت که همه چیز در محضر خدای متعال است عامل بازدارنده از نافرمانی خدا و موجب اصلاح کردار و رفتار است.

مدیر مدرسه علمیه نخبگان یک شیراز گفت: مراقبت انسان از اعمال خود و تمرین کردن این کار در ماه مبارم رمضان، آدمی را به سوی خیر و صلاح می کشاند و از شر فساد باز می دارد و به مقام بندگی می برد. با تمرین از مراقبت نفس در این ماه خدا، انسان یاد می گیرد که همیشه خدا را در نظر داشته باشد و از گناه کردن در محضر ایشان ترس و وحشت داشته باشد.

حجت الاسلام جوشن، افزود: انسان های روزه دار در این ماه مبارک، از گناه کناره می گیرند و با خواهش ها و آرزوهای نفسانی خود می جنگند و باید این را بدانیم که هر کس که نفس خود را در این ماه با تمرین کردن، مهار کند و با ترس از پروردگار خویش از گناه کردن در برابر ایشان خوی بگیرد مطمئنا می تواند در ماه های دیگر عمر خود از نفس خودش مراقبت کند.

وی خاطر نشان کرد: مومن باید در این ماه، اعمال خود را تجزیه و تحلیل نموده و متوجه کردار و رفتارش باشد و برای یازده ماه دیگر برنامه ریزی نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha