جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله ایمانی فارس

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: در بین بنده و پروردگار حجابی تاریکتر و وحشتناکتر از نفس اماره و خواسته هایش وجود ندارد و برای از بین بردن آن، سلاحی بهتر از روزه نیست.

آیت الله ایمانی، عضو خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در فارس گفت: جهاد با نفس بسیار دشوار است و نیاز به استقامت، پایداری، هوشیاری و مراقبت دارد، و به هر حال امری است ممکن و برای سعادت انسان کاملا ضرورت دارد و اگر تصمیم بگیرد و شروع کند از جانب خدا تایید خواهد شد. خداوند در سوره عنکبوت، می فرماید: کسانی که در راه ما جهاد می کنند آنها را به راه خودمان هدایت خواهیم کرد.

امام جمعه شیراز افزود: با توجه به ماه مبارک رمضان و ماه بندگی ، سعادت با بنده ای است که برای رضای خدا با نفس خویش و خواسته هایش در این روزها جهاد می کند. هرکس که بر سپاه هواهای نفسانی خود پیروز گردد رضایت خدا را فراهم ساخته است، و هرکس که با جهاد و فروتنی در برابر خدا، عقلش را مقابل نفس اماره اش قرار دهد، مطمئنا به سعادت بزرگتری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در بین بنده و پروردگار حجابی تاریکتر و وحشتناکتر از نفس اماره و خواسته هایش وجود ندارد و برای از بین بردن آن سلاحی بهتر از احتیاج به خدا و گرسنگی و تشنگی در روز که روزه داری قلمداد می شود و شب زنده داری وجود ندارد. چنین شخصی اگر بمیرد شهید از دنیا رفته و اگر زنده بماند سرانجام به رضوان اکبر خواهد رسید.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: جهاد با نفس درست مانند جهاد مسلحانه است، هر ضربه ای که بر دشمن وارد شود و هر سنگری که به وسیله سپاهیان این جنگ فتح گردد، به همان مقدار دشمن ضعیف می شود و سپاهیان قدرت پیدا می کنند و برای ضربه ها و حمله های بعدی آماده تر می شوند؛ در جهاد با نفس نیز همینطور است که هر ضربه ای که بر نفس اماره وارد آید و با خواسته ها و هوس های غیر شرعی مخالفت شود به همان مقدار او ضعیف و شما قوی تر خواهید شد.

آیت الله ایمانی، در پایان تاکید کرد: اگر در این ماه مبارک در راه تهذیب نفس قدم برداریم از جانب خدا تایید می شویم  لذا باید هر روز در این ماه ، بهتر و بیشتر بر نفس اماره خود تسلط داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha