سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
صالحی خوانساری

حوزه/ آیت الله امینیان اموال خود را نیز وقف امام زمان(عج) برای انجام فعالیت های علمی و فرهنگی و مذهبی کرد تا هرچه در این دنیا از مال و فرزند و علم داشت در طبق اخلاص گذاشته و به خدا تقدیم کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری عصر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله امینیان عضو فقید خبرگان رهبری در مسجد المهدی(عج) قم گفت: پدر شیخ بهایی برای فرزند خود یک وصیت معنوی بسیار گرانسنگ دارد که در این زمینه سه آیه را به عنوان چکیده ماموریت انسان در این دنیا و ماهیت دین به شیخ بهایی متذکر شدند.

وی افزود: این سه آیه در بردارنده ماهیت دین است که اولین آن عنصر تقواست؛ ایشان بحث« إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم إِنَّ اللهَ عَلیم خبیر » را بیان می کند و می گوید که هیچ چیز در این دنیا ارزش انسان را به اندازه تقوا به درگاه خدا نشان نمی دهد.

این سخنران مراسم خاطرنشان کرد: دومین آیه ای که پدر شیخ بها به فرزندش یادآور می شود این است که کسی که به دنبال افساد است خود گرفتار فساد می شود و کسی که به دنبال برتری جویی نسبت به دیگران باشد گرفتار می شود.

وی خاطرنشان کرد: مساله سومی که پدر شیخ بهایی در قالب یک آیه به آن اشاره می کند آیه مرتبط با «عاقبه للمتقین» است؛ در این آیه خداوند بیان می کند که تنها مومنان هستند که عاقبتی نیکو دارند و کسانی که در مال و ثروت و خوشی های غیر خدا غرق هستند قطعا گرفتار خواهند شد.

خطیب توانای حوزه در ادامه با اشاره به مراتب وجودی آیت الله امینیان گفت: وی فردی بود که راه خود را شناخت و فهمید که در این دنیا باید به وظیفه اش عمل کند و در سنگر و درس و بحث مبارزه بانفاق و.. هیچ چیزی را به خدا ترجیح نداد.

وی گفت: پیامی که مقام معظم رهبری در خصوص درگذشت این عالم مجاهد بیان کرده است بیانگر جایگاه این عالم ربانی  در نزد ایشان بوده است؛ عالم بزرگی که عمری را به مجاهدت و علم و تقوا و.... گذارند و فرزند عالم خود را نیز برای دفاع از دین و انقلاب فدا کرد و تا آخرین لحظات عمر به دنبال رفع مشکلات مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری اظهارکرد: وی اموال خود را نیز وقف امام زمان(عج) برای انجام فعالیت های علمی و فرهنگی و مذهبی کرد تا هرچه در این دنیا از مال و فرزند و علم داشت در طبق اخلاص گذاشته و به خدا تقدیم کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha