جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام بسطامی - پژوهش حوزه ایلام

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام گفت: تا زمانی که افراد مستعد و علاقه مند به پژوهش، با روش های پژوهشی آشنایی نداشته باشند و منابع علمی مورد نیاز در دسترس نباشد، نمی توان منتظر اتفاق قابل توجهی در حوزه پژوهش بود.

حجت الاسلام علی اصغر بسطامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ایلام، با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه و همچنین ضرورت تربیت طلاب پژوهشگر، گفت: پژوهش پایه و اساس حوزه های علمیه است و باید توجه ویژه ای به این عرصه شود.

وی با اشاره به تفکیک معاونت پژوهش از آموزش در حوزه علمیه استان ایلام، ابراز داشت: از آنجا که معاونت پژوهش حوزه استان تا کنون مستقل نبوده و اخیرا از معاونت آموزش تفکیک شده است، کاستی های فعالیت های پژوهشی در استان تا حدودی توجیه پذیر است.

معاون پژوهش حوزه علمیه ایلام با اشاره به این که پژوهش در حوزه علمیه ایلام در ابتدای راه قرار دارد، افزود: هر چند فعالیت های در زمینه پژوهشی صورت گرفته، ولی این فعالیت ها چون مدون و هدف گذاری شده نبود، کمک شایانی به پیشبرد مقوله پژوهش در حوزه علمیه استان نکرده است.

حجت الاسلام بسطامی همچنین احیا و فعال کردن شورای پژوهش استان با ترکیب اعضای جدید به منظور سیاست گذاری و تدوین برنامه های بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت، سامان دهی زیر ساخت های پژوهشی از جمله تجهیز کتابخانه های مدارس استان به منابع مکتوب و دیجیتالی و توجه به مقوله آموزش روش های پژوهشی را از اولویت های معاونت پژوهش حوزه علمیه ایلام اعلام کرد.

وی در پایان تصریح کرد: تا زمانی که افراد مستعد و علاقه مند به پژوهش، با تکنیک ها و روش های پژوهشی آشنایی نداشته باشند و از طرف دیگر منابع علمی مورد نیاز در دسترس نباشد، نمی توان منتظر اتفاق قابل توجهی در حوزه پژوهش بود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha