شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه باید مسئله ترویج حجاب با حفظ کرامت و حساب شده دنبال شود گفت: باید آثارمطلوب حجاب و عفاف در جامعه تبیین شود وافراد متخصص حوزه و دانشگاه در این مقوله کار علمی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، امروز در ادامه تفسیر سوره مبارکه نور در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، به تشریح اهمیت حجاب و عفاف در جامعه و لزوم برخورد دولت و مردم با پدیده بد حجابی پرداخت.

وی گفت: ما نباید بعد از گذشت این همه سال ازانقلابی که برای اقامه دین، نماز و حجاب کردیم و 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند، شاهد بی‌حجابی و بدحجابی در کشور باشیم.

عضو هیئت عملی جامعه المصطفی با بیان اینکه در برخی از مراکز پوشش را برداشته و هنجارشکنی کرده‌اند، افزود: مسئولان باید بخشی از سخنرانی‌ها و برنامه‌های خود را به مسئله حجاب اختصاص دهند. اگر قرار است به قیمت ترویج بی‌حجابی رای بدهند آن رای ارزشی ندارد.

وی با بیان اینکه حکومت شاهنشاهی پهلوی به دنبال این بود که ایران را به ترکیه دوم تبدیل کند و در این راه نیز تلاش زیادی کرد گفت: همسر و خواهر شاه بی‌حجاب وارد حرم حضرت معصومه (س) شدند وقتی خبر به مرحوم شیخ عبدالکریم حائری رسید ایشان بسیار ناراحت شد و یکی از علمای دیگر حوزه پیام داد و وقتی گوش ندادند خودش به حرم آمد که جلوی ورود آنها را بگیرد که همین امر موجب دستگیری آن عالم بزرگ شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: دولت‌ها در طول دوران پس از انقلاب آنگونه که باید و شاید نسبت به مسئله حجاب توجه نداشته‌اند و مسئله دیگر از علل تشدید بدحجابی، بی‌تفاوتی دولت و مردم بوده است.

وی با انتقاد از اینکه نسبت به برگزاری برخی از جشن‌ها و برنامه‌های شاد، نظارت نمی‌شود، گفت: چرا در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه‌ها شاهد شرایط نامطلوبی هستیم و چه کسی مسئول فرهنگی این دانشگاه‌ها است؟ چرا اجازه می‌دهید در برنامه‌ها و مراسم‌های فارغ‌التحصیلی بدحجابی و اختلاط باشد.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س) حوزه علمیه با بیان اینکه باید مسئله ترویج حجاب با حفظ کرامت و حساب شده دنبال شود، گفت: باید آثارمطلوب حجاب و عفاف در جامعه تشریح شود وافراد متخصص حوزه و دانشگاه در این مقوله کار علمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه کتاب‌های خوبی در ارتباط بافواید حجاب و عفاف در جامعه ارائه شده است و باید این کتاب‌ها در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گیرد.

وی در پایان ابراز داشت: باید گروه‌های تخصصی مذهبی از حوزه و دانشگاه تربیت شوند و مسئولیت آنها گسترش امر به معروف باشد و ترویج حجاب باشد بلکه در آینده کمتر شاهد هنجار شکنی و بدحجابی در جامعه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha