پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بنی احمدی

حوزه/ در دومین همایش "ضیوف الرحمن" ویژه خانواده های حوزوی، از شبکه اجتماعی "هدهد" حوزه علمیه خواهران استان البرز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از کرج، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل بنی احمدی، در دومین همایش ضیوف الرحمن ویژه خانواده های حوزوی، در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز، با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، گفت: این همایش در راستای قدردانی از تلاش های مدیران و کارکنان مدارس و ایجاد همدلی بیشتر میان مسئولان حوزه خواهران و خانواده های کارکنان هر ساله برگزار می شود .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز با اشاره به فعالیت های فوق برنامه استان در عرصه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی –تربیتی، ابراز داشت: بستر سازی لازم برای حضور طلاب خواهر استان البرز در آموزش و پرورش، بنیاد مهدویت، اوقاف و صدا و سیما به عنوان کارشناس مذهبی فراهم شده است.

وی با تاکید بر ایجاد نوآوری در حوزه علمیه خواهران، به رونمایی از شبکه اجتماعی "هدهد" ویژه اساتید و طلاب با هدف ایجاد فضایی برای مباحثه و رفع اشکال در دنیای مجازی اشاره کرد و برای ورود به این شبکه اجتماعی کاربران با درج کد طلبگی و رمز کاربری می توانند به صفحات عمومی دسترسی داشته و شبهات و سئوال های خود را با اساتید مربوطه در میان گذارند.

در ادامه، حجت الاسلام حسینی نوری، از فضلای حوزه با موضوع قرب الهی به ایراد سخن پرداخت و گفت: انسان برای این که راه صحیح را بشناسد در مرحله اول باید بداند که برای چه هدفی خلق شده و قرار است به کجا برسد و این جسم مادی تا کجا می تواند ما را بکشاند.

وی افزود: با توجه به آیات قرآن در سوره هود، نهایت جایی که جسم مادی می تواند انسان را برساند، رحمت خاصه است. رحمت خاصه تعابیر مختلفی دارد که یکی از آنها قرب الهی است.

این استاد حوزه تصریح کرد: یکی از عوامل رسیدن به قرب الهی، راضی بودن به رضای پروردگار متعال است.

بر پایه این گزارش، در ادامه همایش ضیوف الرحمن از شبکه اجتماعی "هدهد" رونمایی شد و پس از برگزاری نماز جماعت، مدعوین بر سر سفره افطار حاضر شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha