دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حامد ساجدی نژاد - آذربایجان غربی

حوزه/ شکل گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل عامل بیداری اسلامی و مبارزه با استکبار در سرزمین های اسلامی است.

 حجت الاسلام سیدحامد ساجدی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، در بیان تاریخچه و سرنوشت سرزمین فلسطین، اظهارداشت: فلسطین به لحاظ تاریخی سرزمین اعراب و قبایل عرب کنعانی بیش از 7 هزار سال قبل از میلاد از منطقه مجاور شبه جزیره عرب به فلسطین آمدن دبه این معنا که عرب ها قبل از قوم پالیستی (قبایل دریای میترانه) در آنجا ساکن بودند، پالیستی ها با کنعانی همزیستی خوبی داشتند و نام فلسطینی بر اهالی آن غالب گردید و قبایل عربی نظیر یبوسی ها و فنیقی ها در این سرزمین می زیسته اند.

وی با اشاره به حضور یهود در فلسطین افزود: حضرت ابراهیم (ع) حوالی 1900 سال قبل از میلاد به همراه برادرزاده اشلوط از عراق (بابل) گریخته در فلسطین رحل اقامت کردند و مردم آن محل را به توحید فرا خواندند، پس از آن عبرانی ها (یهودیان راستین) در قالب عشایر در جستجوی آب و غذا به این منطقه آمده و مردم فلسطین از نوع دوستی و مهمان نوازی آن ها را پذیرفتند، وقتی تعدادشان فزونی یافت شروع به درگیری با میزبان نمودند و مناطقی از اماکن مقدس را تصاحب کردند.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: حضرت سلیمان به حکومت رسید و قسمت وسیعی از فلسطین را (نابلس، الخلیل، مناطقی از قدس) تصاحب نموده و دو حکومت سامره و یهودا را تشکیل دادند، این حکومت چند سالی بیش دوام نیاورد بخت النصر حمله کرد و همه را اسیر به بابل آورد و بعد از به حکومت رسیدن کوروش، آنان آزاد و به فلسطین بازگشتند پس از نبوت حضرت عیسی (ع) و شیوع دین مسیحیت در آن منطقه یهودیان با آن ها درگیر شده و یهود به تمامی نقاط جهان پخش شدند و شاکله آن ها از هم پاشید.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی آذربایجان غربی ابراز داشت: در شب هفدهم ماه رمضان سال دهم بعثت نبی مکرم اسلام به همراه جبرئیل امین سفر آسمانی خود را شروع کرد و سوار بر براق به مسجد الاقصی  سیر داده شد همچنانکه در سوره اسراء داستان معراج آمده است، فلسطین در سال 16 ه .ق به دست مسلمانان فتح شد و در زمان فتح هیچ یهودی در قدس نبود.

وی افزود:  فلسطین همیشه تحت حکومت مسلمین بود، به استثنای دوره اشغال به وسیله صلیبی های قرون وسطی در سال 1099م سرانجام توسط صلاح الدین ایوبی در سال1187 میلادی(583 ه. ق) آزاد و بعد از آن فلسطین در مدت کوتاهی توسط ناپلئون بناپارت فرانسوی اشغال شد، احمد پاشا الجزار فرمانده شهر عکسا و نیروهای فلسطینی تحت امر خود آن را در سال 1799 آزاد کرد.

 این کارشناس حوزوی در ادامه بیان داشت: ناپلئون موقع خروج گفت:« آرزوهایم (برپایی امپراطوری در این منطقه عربی) را پای دیوار عکا به خاک سپردم.» وی از یهودیان جهان و بقایای آن ها در فلسطین خواسته بود در کنارش بجنگند در مقابل برایشان دولتی در فلسطین دایر کند که حامی منافع فرانسه در این منطقه باشد. بریتانیا (انگلستان) آرزوی سیطره منطقه عربی و اطراف کانال سوئز را داشت بدین جهت  مصر را اشغال نمود و  یهودیان را بر بازگشت به کوه کذایی صهیون و برپایی دولت و حامی منافع انگلیس ترغیب کرد.

 حجت الاسلام ساجدی افزود: بریتانیا مشوق تئودور هرتزل خبرنگار یهودی تبار اتریش بود که از تمامی دنیا یهودیان را دعوت به شهر پازل سوئیس کرد و جلسه ای تشکیل دادند و در مورد فلسطین و مؤسسات مالی دایر کردند، تئودور چند میلیون سکه رشوه به عبد الحمید دوم پادشاه عثمانی داد که به فلسطینی ها دهد و او هم قبول نکرد بدین جهت در سال 1908 میلادی او را سرنگون کردند.

وی افزود: در سال 1918 هم زمان با شکست ترکیه (عثمانی)  و اشغال فلسطین توسط انگلیس برپایی دولت یهودی مهیا شد، در همین رابطه جامعه بین الملل با قیومیت بریتانیا بر فلسطین به منظور ایجاد دولت یهودی موافقت کرد، بریتانیا نماینده ای یهودی تبار بنام هربرت صاموئل در سال 1920 به فلسطین گسیل داشت تا مقدمات کوچ یهودیان را فراهم نماید و انگلیس تمامی تسهیلات نظامی و نیروهای آموزشی نظامی خود را  به یهودیان واگذار نمود.

*ایستادگی فلسطینیان در برابر توطئه ها

 وی خاطرنشان کرد: فلسطینی ها از همان ابتدا با قومیت بریتانیا و باندهای صهیونیستی مخالفت و مقاومت کردند و اعتصاب، تظاهرات و عملیات چریکی انجام دادند. سرکوب ،کشتار و زندانی کردن توسط انگلیسی ها شیخ عزالدین قسام با تشکیل گروه های جهادی در سال 1935 م به شهادت رساندند.

 حجت الاسلام ساجدی نژاد افزود: پس از جنگ جهانی دوم، بریتانیا و آمریکا توانستند در سال 1947 م از طریق سازمان ملل تقسیم فلسطین را امضاء کنند که تعداد 15 درصد جمعیت و تنها 7 درصد سرزمین را اشغال کرده بودند فلسطینی ها مخالفت نموده و عبدالقادر حسینی در سال 1948 م  به شهادت رسید، بریتانیا پس از اطمینان از توان باند صهیونیستی و حمایت آمریکا و شوروی از برپایی کشور یهودی در سال 1948 نیروهایش را خارج و مراکز و تسلیحات نظامی را به آن ها واگذار نمود همچنین بن گوریون رهبر باند صهیونیستی از وضعیت استفاده نمود و تأسیس دولت اسرائیل را اعلام کرد، گروهی ازکشورها حمایت کرده و آن را به رسمیت شناختند، و حتی سلاح­های پیشرفته ای از جمله هسته ای، میکروبی و شیمیایی برایش ارسال نمودند.

 وی اضافه کرد: در سال 1956 انگلیس، فرانسه و اسرائیل توطئه ای مشترک علیه مصر و تجاوز سه جانبه ای را شروع کردند،مصر و سوریه برای بازپس گیری مناطقی که اسرائیل اشغال کرده بود نبردی با اسرائیل آغاز کردند و هر دو طرف خسارات سنگینی متحمل شدند، انور سادات در سال 1987 به طور یک جانبه در کمپ دیوید آمریکا صلح را با صهیونیست ها به امضاء رساند و از درگیری با اسرائیل خارج شد.

 این کارشناس حوزوی با تاکید به آیات 41 و 42 سوره شوری افزود: «وَلَمنِ انتَصَرَ بَعدَ ظُلمِهِ فأُولئک ما علیهم مِن سبیلٍ انّما السّبیلُ علی الّذینَ یَظلمونَ النّاسَ و یبغونَ فی الارضِ بغیرِ الحقّ أُولئکَ لهم عذابُ اَلیم» خدای سبحان خروج مصر را به واسطه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)جبران کرد و امروزه شاهد الگوگیری بلاد اسلامی از انقلاب اسلامی به عنوان نمونه بارز و موفق مبارزه با استکبار هستیم همچنان که امام راحل اعلام کردند:« اسرائیل غده سرطانی است و باید ریشه کن شود» بنابراین آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامیدند.

*فروش اراضی به صهیونیست ها توسط فلسطینی ها

 حجت الاسلام ساجدی نژاد در رابطه با فروش اراضی به صهیونیست ها اذعان داشت: اصل خرید صحت دارد ولی باید عوامل را دید مانند مقدار آن، زمان خرید و اهداف پشت پرده که چه اتفاقی افتاد، یهودی ها در بدو ورود اهداف شوم خود را پنهان کرده و نیات دراز مدت خویش به مرور زمان بروز دادند، تعداد زمین های محدود زراعی و یا مسکونی با استفاده از ترفند های استعماری از فئودال های مالک (افندی ها) خریداری کردند، پس از استحکام پای خود با استفاده از روش های ایجاد رعب و وحشت، ترور و کشتارهای دسته جمعی و ویران کردن روستاهای فلسطینی اقدام نمودند در سال 1948 اولین جنگ خونین اعراب و اسرائیلی ها درگرفت که 97 درصد اراضی این کشور دست فلسطینی ها بود و در اعلامیه بالفور در سال 1917 ؛ 5/3 درصد و در سال 1947، 5/6 درصد غصب کرده بودند همچنین صهیونیست ها در اقلیت و اعراب در اکثریت بودند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha