جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سقائیان نژاد

حوزه/ شهردار قم در ديدار با آيت الله هاشمي شاهرودي به ارائه گزارشي از وضعيت كنوني شهر و همچنين برنامه‌ريزي صورت گرفته براي اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مرتضي سقاييان نژاد پيش از ظهر امروز در ديدار با آيت الله هاشمي شاهرودي نائب رئيس مجلس خبرگان رهبري طي سخناني با اشاره به بدهي هزار و ۵۰۰ ميليارد توماني شهرداري قم در خصوص اجراي پروژه‌هاي شهري، اظهار داشت: بخش اعظمي از اين بدهي مربوط به دو پروژه بزرگ بلوار پيامبر اعظم(ص) و فاز ۵ بلوار عمار ياسر می باشد.

وي ابراز داشت: شهرداری قم در خصوص پروژه بلوار پيامبر اعظم(ص)، ۷۶۲ ميليارد تومان بدهي بانكي داشته و ميزان بدهي در فاز ۵ بلوار عمار ياسر نيز ۲۴۰ ميليارد تومان می باشد.

شهردار قم با اشاره به اينكه دولت باید در اين زمينه ما را مورد حمایت قرار دهد، خاطرنشان ساخت:  انتظار داريم سود اين بدهي‌ها از سوي دولت بخشيده شده و ما نيز براي بازپرداخت اصل بدهي برنامه‌ريزي‌هاي لازم را خواهيم داشت.

سقاييان‌نژاد با اشاره به اينكه نمي‌توان به دليل ديدگاه آييني و تمدني به بلوار پيامبر اعظم(ص)، رويكرد اقتصادي و درآمدزايي داشت، تصریح کرد: برای حفظ رویکرد تمدنی در این بلوار، نيازمند حمايت دولت هستيم.

وی با اشاره به بركات سفر مقام معظم رهبري به استان قم گفت: از محل اعتبارات اين سفر، ۵۰ ميليارد تومان در سال جاري به شهرداري اختصاص يافته كه آن را در بخش احداث بوستان‌ها و مباحث زيست محيطي هزينه خواهيم كرد.

شهردار قم در خصوص اجراي پروژه منوريل نيز گفت: برای بهره برداری از فاز نخست اين پروژه، نیاز به۲۰۰ ميليارد تومان اعتبار است.

سقائیان نژاد در پایان به اجراي پروژه مترو قم نیز اشاره نمود و خاطرنشان کرد: اعتباري بالغ بر ۳۳۰ ميليارد تومان از محل فروش اوراق مشاركت براي اين پروژه تأمين شده که با اين اعتبار، 5/4 تا ۶ كيلومتر از اين پروژه به مرحله بهره‌برداري خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha