جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 356153
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
حجت الاسلام چراغی معاون آموزش مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه بقیه الله اعظم(عج) نورآباد دلفان، بر لزوم آموزش بر مبنای پژوهش و تحقیق تاکید کرد.

حجت الاسلام چراغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با اشاره به اینکه حوزه های علمیه بعنوان طلایه داران هدایت و پرچمداران دین در جامعه محسوب می شوند گفت:حوزه های علمیه بعنوان اصلی ترین رکن علوم انسانی باید بطور جدی در پژوهش و تحقیق مشارکت کنند.

وی با اشاره به این رهنمود مقام معظم رهبری که« عنصر تحقیق و پژوهش باید بعنوان یک اصل در همه فعالیت های حوزه نمود پیدا کند»، افزود:بر این اساس امروز باید راهکارهای اساسی برای پژوهش در مدارس علمیه توسط مسئولان و متولیان حوزه اندیشیده شود.

معاون آموزش مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد با تاکید بر اینکه پژوهش و تحقیق توان علمی طلاب را برای تبلیغ در سطح جامعه افزایش می دهد بیان داشت:پژوهش مغز فعالیت حوزه است و عیار علمی حوزه نیز با فعالیت و پژوهش آن رابطه مستقیم دارد.

حجت الاسلام چراغی، با اشاره به اینکه بهتر است سیستم آموزشی مدارس در جهتی قرار گیرد که توان پژوهشی طلاب را ارتقا دهد اظهار داشت:سیستم آموزشی حوزه باید تدابیری اتخاذ نماید که طلاب در مسیری قرار گیرند که انگیزه و توان کافی برای فعالیتهای پژوهشی را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کنار پژوهش باید نوآری نیز لحاظ شود تصریح کرد:لازمه نوآوری و تحول در مسیر علمی،پژوهش است و طلاب باید تلاش کنند تا نواوری در فعالیت های پژوهشی آنها مشهود باشد به گونه ای که از انجام تحقیقات تکراری خودداری کنند و نوآوری و خلاقیت را نیز در کار پژوهشی خود مد نظر قرار دهند.

معاون آموزش مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد با اشاره به اینکه اگر انسان بخواهد به هدف های والا دست یابد، باید پژوهش محوری را لازمه علم خود قرار دهد خاطر نشان کرد:اهتمام به تربیت طلاب پژوهشگر و استقبال از طرح های پژوهش محور از مسائلی است که امروز باید بصورت جدی در برنامه آموزشی مدارس علمیه گنجانده شود.

حجت الاسلام چراغی در پایان با اشاره به اینکه بهتر است طلاب را به فعالیت های پژوهش محور ترغیب کنیم یادآور شد:در این خصوص نیاز است راهکارهایی را برای برجسته سازی پژوهش و ضرورت آن در مدارس علمیه را برای طلاب تشریح کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha