دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام علیزاده موسوی

حوزه/ رئيس پژوهشكده حج و زيارت از برپایی نمایشگاه دستاوردها و آثار مکتوب پژوهشکده و بعثه مقام معظم رهبری در مدرسه مبارکه فیضیه و دارالشفای قم خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی علیزاده موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و آغاز هفته حج اظهارداشت: پژوهشکده حج و زیارت همچون گذشته با آغاز هفته حج برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی را در سراسر کشور در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، برپایی نمایشگاه های کتاب، پوستر، فیلم و عکس در سراسر کشور، گفت وگوهای تلویزیونی و رادیویی با هدف تشریح فعالیت ها و... از جمله برنامه های پژوهشکده حج و زیارت می باشد.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت بیان داشت: «حج؛ معنويت، بصيرت و همدلی اسلامی» به عنوان شعار حج سال‌جاری انتخاب شده است و از اين رو در هفته حج با محوريت شعار حج، برنامه‌ها و موضوعات مختلفی در سراسر کشور با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار می ‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی ادامه داد: با توجه به اهمیت مساله حج در جهان اسلام، پژوهشکده برای هفته حج طي هماهنگي‌های صورت گرفته توليدات متنوعی در خصوص برنامه‌هايي همچون روضه رضوان، روشنایی، گفت و گوهای خبری، پخش زنده راديو ايران و برنامه های ويژه شبكه خبر با حضور كار‌شناسان و صاحب نظران حوزه حج و زيارت در نظر گرفته که از روز گذشته آغاز شده است.

انتشار 84 اثر در یک سال

وی به برپایی جلسات تكميلی و متمركز زائران به صورت مشترک برای استان در این هفته خبر داد و افزود: پژوهشکده حج و زیارت از سال گذشته تا کنون ۸۴ اثر جديد را منتشر کرده است.

رئيس پژوهشكده حج و زيارت در خصوص فعاليت‌هاي پژوهشكده حج و زيارت از حج تمتع سال گذشته تاكنون، گفت: در اين بازه زماني پژوهشكده حج و زيارت 84 اثر در حوزه‌هاي موضوعی مختلف منتشر كرده‌ است که بخش عمده كتاب‌ها و مطالب منتشر شده در حوزه كلام، فقه، پاسخ گويی به شبهات، تاريخ اماكن و مطالعات سياسي ـ اجتماعي تهيه و عرضه شده است.

حجت‌الاسلام عليزاده موسوی با اشاره به شعار حج تمتع سال جاری گفت: در همين راستا كتابی با عنوان «راهنمای حج» آماده شده كه مباحث مربوط به بحران‌هايي كه جهان اسلام با آن روبه رو است و حجاج بايد به آن توجه داشته باشند و اصولي كه بايد در حج رعايت كرده و در تعاملاتی كه با حجاج ساير كشورها دارند بايد به آنها منتقل كنند و ... در آن گنجانده شده‌ است.

وی در ادامه افزود: جزوه‌ای تحت عنوان كارنامه پژوهشكده از حج 93 تا حج 94 را تهيه كرده‌ايم كه تمام پژوهش‌ها، نشست‌هاي علمي، بايسته‌ها و شايسته‌هاي حج و زيارت در اين جزوه ذكر شده است؛ همچنين امسال به دنبال اين هستيم كه با تلاش پيگير نوعي مسئله‌يابي دقيق‌تر در خصوص حج داشته باشيم تا بر اساس مسائلي كه در حج امسال استخراج خواهد‌ شد برنامه‌هاي كاري سال آينده را تدوين كنيم.

رئيس پژوهشكده حج و زيارت از برپایی نمایشگاه دستاوردها و آثار مکتوب پژوهشکده و بعثه مقام معظم رهبری در مدرسه مبارکه فیضیه و دارالشفای قم خبر داد.

وی افزود: مناسک حج مراجع، به ويژه مناسک مقام معظم رهبری به زبان‌های اردو، انگليسی، تركی، عربی و فارسی در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، ‌در سال جاري بيش از 64 هزار ايراني از سراسر كشور از اول تا 26 شهريور ماه به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.

انتهای پیام 17/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha