یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید احمد صافی

حضرت آیت الله سیستانی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد اصلاحات در دستگاه قضایی افزودند: گسترش فساد و مفسدان و دزدان بیت المال و فرهنگ رشوه گیری در نهادهای دولتی و جامعه از نتایج تخلف مسئولان دستگاه قضایی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در این زمینه حجت الاسلام والمسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله العظمی سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر حسینی با اشاره به استمرار نبرد نیروهای بسیجی عراق با تروریست های داعش، این نبرد را شریف ترین و سزاوارترین نبرد دانست که برای دفاع از هستی و آینده عراق و عزت و کرامت و مقدسات عراق صورت می گیرد.

باید در نبرد اصلاحات پیروز شویم

وی افزود: معرکه اصلاحات در عراق معرکه ای سرنوشت ساز است که آینده ما و کشور را تعیین می کند و ما راهی جز پیروزی در این نبرد پیش روی خود نداریم، اما این پیروزی نیازمند صبر و بردباری و همبستگی است؛ چراکه پس از سالها انباشته شدن فساد و ریشه دواندن آن در کشور نمی توان در چند روز به اصلاحات مورد نظر و آرمانی رسید، اما در عین حال هیچ کس نباید در عمل به وظیفه خود در این جهت کوتاهی کند.

فساد کشور نتیجه فساد دستگاه قضایی است

نماینده  حضرت آیت الله سیستانی همچنین بر ضرورت ایجاد اصلاحات در دستگاه قضایی نیز تاکید کرد تا این دستگاه بتواند به وظیفه خود عمل کند؛ چراکه گسترش فساد و مفسدان و دزدان بیت المال و فرهنگ رشوه گیری در نهادهای دولتی و جامعه از نتایج تخلف مسئولان دستگاه قضایی است.

اصلاحات از طریق قانونی انجام شود

وی افزود: البته اصلاحات در عراق باید از طریق قانونی انجام شود تا کسی نتواند به بهانه مخالفت این اقدامات با قانون، شکایتی را انجام دهد و از سوی دیگر برخی اصلاحات نیز نیازمند تعدیل قانونی یا ایجاد قانون جدید می باشد و ضروری است دولت لوایحی به این منظور تهیه و به مجلس ارائه کند تا مورد تصویب واقع شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صافی خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله سیستانی از مسئولان قوای سه گانه عراق خواستند در راستای اصلاحات ضروری در کشور گام بردارند و دزدان بیت المال را مجازات کنند و تاکید کردند، باید مراقب باشیم پرداختن به اصلاحات ما را از معرکه اصلی خود در مبارزه با داعش باز ندارد و از نیروهای بسیجی عراق حمایت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha