چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/دیدار وزیر بهداشت با مراجع عظام تقلید

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی بر لزوم تداوم روحیه خستگی ناپذیری مسئولان تاکید کردند و ابراز داشتند: این کارها مشکلاتی دارد، اما نباید ما را خسته کند؛ مهم این است مشکلات را با عزم راسخ حل کنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید شامگاه جمعه در دیدار با دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشتند: اخبار حوزه سلامت را از طریق رسانه ها شنیده بودم، اما از گستردگی و جامعیت این بخش اطلاع نداشتم.

ایشان تصریح کردند: فقط تصور می کردم نظر جنابعالی به بیمارستان ها و بخش درمان باشد در حالی که شما نسبت به تغذیه مردم و جوانان توجه خاصی دارید که این مسئله قابل تقدیر است.

معظم له در ادامه با تاکید بر اینکه فقه همواره با اطبا همراه بوده است، گفتند: فقه با نظرات طبیبان کمال پیدا می کند؛ به عنوان مثال در مسائلی نظیر استفاده از آب، غسل، روزه، حج و جراحات در صورت مشکل، نظر پزشکان اخذ می شود تا اگر برای فردی ضرری دارد، از آن اجتناب شود.

این مرجع تقلید با اشاره به دیدار خود با دکتر روحانی، اظهار داشتند: بنده در این دیدار  برگه ای را در خصوص وضعیت برخی بیمارستان های قم به رئیس جمهور دادم و ایشان نیز به بنده قول دادند به آن عمل کنند و وعده احداث بیمارستان هزار تخت خوابی را در قم مطرح کردند.

حضرت آیت الله سبحانی بر لزوم توجه بیشتر به قم به عنوان مرکزیت دین تاکید کردند و افزودند: اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است، اما شما که در مسئولیت قرار دارید نسبت به قم توجه بیشتری داشته باشید.

ایشان تصریح کردند: قم مرکزیت اسلام است و از کشورهای مختلف در این شهر حضور دارند.

معظم له در ادامه سخنان خود بر لزوم توجه مسئولان به افزایش رشد جمعیت تاکید کردند و گفتند: نباید کشور به سوی پیری پیش برود، چرا که نبوغ و استعداد در جوانان کشف می شود.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش آفرینی جوانان در طول دوران دفاع مقدس، ابراز داشتند: اگر جوانان نبودند، اکنون صدام در این کشور حکومت می کرد.

حضرت آیت الله سبحانی بر ضرورت توجه مردم به روایات دینی تاکید کردند و اظهار داشتند: خالق متعال همان گونه که انسان را خلق می کند، قادر به تامین روزی آن نیز خواهد بود.

ایشان همچنین بر لزوم تداوم روحیه خستگی ناپذیری مسئولان تاکید کردند و ابراز داشتند: این کارها مشکلاتی دارد، اما نباید ما را خسته کند؛ مهم این است مشکلات را با عزم راسخ حل کنید.

این مرجع تقلید در پایان با قدردانی از تلاش های دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، خاطرنشان کردند: وی به طور شبانه روزی نسبت به بیمارستان ها و مراکز درمانی قم توجه دارند و این را از نزدیک احساس می کنم.

انتهای پیام/313/33  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha