پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام جلال جابریان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خوزستان گفت: حل مشکلات مردم و خشنود کردن آنها موجب رضایت و قرب الهی و زمینه ساز عاقبت بخیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام جلال جابریان، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در جمع طلاب و روحانیون اهوازی، با اشاره به وصایای پیامبر اعظم(ص) به امیرالمؤمنین(ع)، اظهار داشت: حضرت ختمی مرتبت خطاب به علی(ع) بیان می‌کنند که «علی جان! به خاطر خشنودی دیگران، هیچ‌گاه سخط و غضب الهی را برنیانگیز» و این بدان معناست که ادخال سرور و خشنودی مردم نباید در تعارض با رضایت پروردگار متعال باشد.

وی با تأکید بر این که حل مشکلات مردم و خشنود کردن آنها موجب رضایت و قرب الهی است، گفت: کمک به مردم و حل مشکلات آنها باید در طول رضایت خداوند متعال باشد. در یکی از روایات معصومین(ع) آمده که مبادا گردن خویش را پلی کنید برای عبور دیگران و خود به جهنم روید!؛ به همین دلیل تا می‌تواند کارها و اعمال خود را بر مبنای قرب الهی انجام دهید و قرب الهی هم به معنای اوجب بودن واجبات خویش بر مستحبات است.

این استاد حوزه، ضمن گله‌مندی از برخی هیئات و دسته‌جات عزاداری، گفت: برخی‌ها تا پاسی از شب عزاداری و سینه‌زنی می‌کنند و به علت خستگی زیاد، نماز صبحشان قضا می‌شود! بعدازآن هم بیان می‌کنند، که «امام حسین(ع) ما را در قیامت شفاعت می‌کند»؛ آیا مگر امام حسین جواز گناه ما است.

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، به سیره عملی امام خمینی(ره) در مواجهه با دیگران اشاره کرد و گفت: امام(ره) آنجایی که مسأله غضب الهی در میان بود، با شدت واردشده و حرف خویش را می‌زد و امروز این روحیه باید میان طلاب نهادینه شود.

حجت‌الاسلام جابریان در پایان، با بیان این اگر فردی رابطه میان خود و خدایش را اصلاح کرد، خداوند قلب مردم را نسبت به او رئوف و نرم می‌کند، اظهار داشت: اگر می‌خواهید قلوب مردم را تسخیر کنید، باید رابطه معنوی میان خود و معبودتان را اصلاح کنید، که اگر این‌چنین شد خداوند در چشمی به هم زدن، روابط اجتماعی‌تان را درست می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha