شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علم الهدای

حوزه/ دبیر کمیته کلام و پاسخگویی به شبهات مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه طرح جامع کلام از سال تحصیلی جدید رسمی می شود، گفت: این طرح در گام نخست برای پایه های هفت و هشت به گونه ای که حجم دروس دیگر را تحت الشعاع قرار ندهد، اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در نشست هم اندیشی اساتید دروس کلام سطوح عالی حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با تقدیر از مدیریت حوزه علمیه استان قم، اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در جهت مدیریت سطوح پایه های یک تا ده  فعالیت های شایسته ای انجام داده اند.

وی با اشاره به رونق گرفتن درس تفسیر در حوزه، ابراز داشت: «جنبی بودن درس تفسیر» شایسته نبود و به همین دلیل اعلام کردیم برنامه هایی را اجرایی خواهیم کرد که درس تفسیر جنبی نباشد. 

دبیر کمیته کلام و پاسخگویی به شبهات مجمع عمومی جامعه مدرسین، با اشاره به پیش نویس طرح جامع علم کلام، گفت: 14 جلسه عمومی و خصوصی برگزار شد تا اجرای این طرح برای سال تحصیلی جدید قطعی شود.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان اینکه طرح جامع کلام از سال تحصیلی جدید رسمی می شود، ابراز داشت: این طرح در گام نخست برای پایه های هفت و هشت به گونه ای که حجم دروس دیگر را تحت الشعاع قرار ندهد، اجرایی خواهد شد. 

دبیر کمیته کلام و پاسخگویی به شبهات مجمع عمومی جامعه مدرسین تصریح کرد: تلاش داریم در ابتدا از مرحله سبک و روان آغاز کنیم و براین اساس محصلین می توانند کتب «کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد» و «الهیات» را به صورت اختیاری انتخاب کنند.

*راه اندازی مدرسه دیجیتال کلام

دبیر کمیته کلام و پاسخگویی به شبهات مجمع عمومی جامعه مدرسین با تجلیل از خدمات مدرسه دیجیتال فقاهت در پخش زنده دروس فقه و اصول بزرگان، گفت: با رایزنی های صورت گرفته این امکان فراهم خواهد شد با راه اندازی مدرسه دیجیتال کلام، دروس موفق کلام و اعتقادات نیز پخش زنده شود تا کسانی که در حوزه نیز حضور ندارند بتوانند بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در ادامه با بیان اینکه کمیته کلام و پاسخگویی به شبهات مجمع عمومی جامعه مدرسین از دو بخش اصلی تشکیل شده است، ابراز داشت: بخش نخست به احیای علم کلام در تعلیم می پردازد و بخش دوم در زمینه رصد شبهات فعال است.

وی افزود: با نظرات و حمایت های اساتید باسابقه حوزه، این طرح جامع را در بخش رصد شبهات مدون کردیم.

دبیر کمیته کلام و پاسخگویی به شبهات مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه 10 مکان برای تدریس علم کلام در نظر گرفته شده است، گفت: تدریس اساتید در این دوبخش پشتیبان برنامه ها خواهد بود چرا که طلاب تشنه هستند و اساتید نسبت به علم آموزی اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی افزود: با توجه به اینکه طلاب پایه هفت اغلب از شهرستان ها به قم می آیند به همین دلیل در این طرح پیش بینی شده است که درس های «کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد» «الهیات» اختیاری باشد و اساتید نیز محدود به عدد خاص نباشند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha