شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم افتتاحیه بیستمین  سال دروس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

حوزه/ معاون مرکز تخصصی کلام و مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از تدریس حدود ۳۷ عنوان درسی مربوط به مذاهب اسلامی در سال گذشته خبر داد و گفت: از آغاز سال تحصیلی جدید، ۵۰ جلسه درسی برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه  بیستمین  سال دروس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که در سالن همایش این مرکز برگزار شد، با اشاره به اینکه این مرکز از موفق ترین مراکز فقهی در حوزه های علمیه است، اظهار داشت: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با فعالیت در بخش کلام راه خود را در خدمت به مکتب اهل بیت(ع) گسترده تر کرد.

وی با اشاره به اینکه ضرورت تاسیس مرکز تخصصی کلام و مذاهب اسلامی برای مبارزه با شبیخون اعتقادی در زمان حیات  مرحوم آیت الله العظمی فاضل شکل گرفت، تصریح کرد: امروز این مرکز یکی از مجموعه های خوب آموزشی و پژوهشی در زمینه مذاهب است.

معاون مرکز تخصصی کلام و مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه از تدریس حدود 37 عنوان درسی مربوط به مذاهب اسلامی در سال گذشته خبر داد و گفت: از آغاز سال تحصیلی جدید، 50 جلسه درسی برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه مراکز تخصصی فعال در قم بیشتر بیشتر ابعاد آموزشی دارند، ابراز داشت: مرکز تخصصی کلام و مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) علاوه بر آموزش، به پژوهش اهتمام دارد.

وی افزود: 8 نمره امتحانات درسی مرتبط با اقدامات پژوهشی است و نتیجه این رویکرد، انتشار کتاب های متعددی می باشد که به همت مرکز چاپ شده است . 

معاون مرکز تخصصی کلام و مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)برگزاری نشست های علمی را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و گفت: مجموعه مقالات و نظرات این نشست های علمی به مراکز حوزوی ارسال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان با اشاره به اینکه این مرکز در مشهد فعالیت خوبی دارد، گفت: کارگاه های فقهی در شعب خارج از کشور مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می شود و اخیرا در قالب دو کارگاه در افغانستان به تبیین مباحث کلامی پرداخته شد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha