پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سید ابراهیم امین السید

حوزه/ سید ابراهیم امین السید گفت: منطقه شاهد مرحله جدیدی در سوریه است که زیاد هم دور نخواهد بود و ممکن است این مرحله تمام معادلات نظامی و میدانی و حتی سیاسی را تغییر دهد؛ چراکه موضع گیری ها درباره سوریه در حال تغییر است و طرح سرنگونی بشار اسد با شکست روبرو شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب الله در مراسم یادبودی در منطقه فلاوی گفت: مشکل لبنان، مشکل شیعه و سنی یا مشکل گروه 8 و 14 مارس نیست؛ مشکل لبنان این است که یک گروه می خواهد بر تمام مؤسسات حکومت تسلط داشته باشد و گروه دیگر هم خواستار مشارکت در اداره کشور است.

وی افزود: ورود ما به مساله ریاست جمهوری از باب مشارکت واقعی در کنار سایر گروه ها است تا اینکه نظامی که تشکیل می شود، نظامی متوازن باشد و شهروندان در آن احساس آرامش و آزادی و کرامت داشته باشند و بر این اساس ورود ما به مساله انتخاب ریاست جمهوری برای بازی با ثروت و مردم ضعیف و رسیدن به قدرت نیست.

رئیس شورای اجرایی حزب الله همچنین با تجلیل از نبیه بری گفت: وی کسی است که می تواند با وساطت خود طوری عمل کند که ما و او بتوانیم در لبنان بابی از گفتگو را باز کنیم و البته ما هیچ گاه در لبنان مشکلی را ایجاد نکرده ایم، بلکه همواره راه حل ارائه کرده ایم.

طرح سرنگونی بشار اسد با شکست مواجه شده است

وی خاطر نشان کرد: منطقه شاهد مرحله جدیدی در سوریه است که زیاد هم دور نخواهد بود و ممکن است این مرحله تمام معادلات نظامی و میدانی و حتی سیاسی را تغییر دهد؛ چراکه موضع گیری ها درباره سوریه در حال تغییر است و طرح سرنگونی بشار اسد با شکست روبرو شده است.

سید ابراهیم السید افزود: کشورهای اروپایی از پناهنده شدن میلیون ها سوری نگران هستند و به دنبال بررسی امنیتی و اقتصادی و انسانی این مساله هستند و کار به جایی رسیده که برخی کشورها از این بابت احساس تهدید می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha