چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 358862
۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
 طلاب

حوزه/ استاد اخلاق حوزه علمیه قم عنوان کرد: کسانی که در بخش های مختلف حوزه علمیه مشغول کار هستند در حقیقت در حال خدمت به امام عصر (عج) و یاران وی می باشد.

به گزارش خ خبرگزاری«حوزه» از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی ماندگاریان، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، در بازدید از دفتر مدیریت حوزه علمیه خوزستان، خدمت رسانی به طلاب علوم دینی را مسئولیت عظیم و با ارزش توصیف کرد و گفت: به عهده داشتن مسئولیت در اداره امور حوزه علمیه توفیقی از جانب خدای متعال است؛ از این رو نباید از اهمیت و تقدس آن غافل شده و به چشم شغلی برای کسب درآمد به آن نگاه کنیم.

وی، طلاب علوم دینی را سربازان امام زمان(عج) خواند و اظهار داشت: کسانی که در بخش های مختلف حوزه علمیه مشغول کار هستند در حقیقت در حال خدمت به امام عصر (عج) و یاران وی هستند؛ چراکه طلاب علوم دینی با سپری کردن مراتب کمال، هر کدام منشاء برکاتی در آینده خواهند بود.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به آیه «لان شکرتم لازیدنکم و لان کفرتم ان عذابی لشدید»، قدردانی از نعمتِ خدمت به مومنین را ضروری خواند و تصریح کرد: در این آیه با چند تاکید، شاکر بودن نعمت های الهی را موجب افزایش ارزش وجودی انسان و به تبع آن نعمت ها و گسترش جمعیت ایمانی بیان می کند و قطعا وظیفه ماست تا از نعمت خدمت به سربازان آینده امام عصر شاکر باشیم.

وی، با اشاره به مشکلاتی که در مسیر خدمت رسانی برای انسان ایجاد می شود، خاطر نشان کرد: در راه خدمت به طلاب علوم دینی گاهی  زحمات و سختی هایی را متحمل می شویم؛ باید دانست کسانی که وارد حوزه می شوند در آغاز راه خودسازی بوده و در این مسیر باید با آن ها ملاطفت و همراهی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاریان، با اشاره به سخنی از مرحوم آیت الله بهجت در خصوص اطلاع امام عصر(عج) از اعمال و نیات افراد، بیان داشت: ایشان می فرمودند«انسان زمانی که سخن می گوید زمانی نیاز است تا کلامش به گوش افراد برسد؛ اما ارتبط و اطلاع امام زمان (عج) با مردم فراتر از زمان است»؛ از این رو باید با درک موقعیتی که در آن قرار داریم اعمال و نیات خود را خالصانه و برای رضای خدا قرار دهیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، از روحانیون و کارمندان حوزه علمیه خوزستان خواست تا با درک جایگاه خود، همچون گذشته در مسیر خدمت به طلاب علوم دینی گام بردارند و در پایان اظهار داشت: هر خدمتی که از سوی شما صورت گیرد از دید امام عصر(عج) دور نخواهد بود و مراقب باشید تا مبادا شغل خود را با چیز دیگری معاوضه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha