سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اقبالی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه علوی با اشاره به اینکه نباید غدیر را تنها درایام غدیر ببینیم بلکه باید در تمام طول سال به آن توجه کنیم گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیون نباید تنها به ظواهر نگاه کنند بلکه سعی کنند معارف شیعه را در همه عرصه ها انتشار دهند تا خط ولایت به دست مهدی (عج) امتداد یابد.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک عید غدیر بیان کرد: ما اعیاد مختلف و متعددی را در اسلام داریم که هر کدام به تناسب موقعیت خودشان دارای ارزش هستند اما عید غدیر از یک ویژگی خاصی برخوردار است که عید الله‌اکبر نامگذاری شده است.

وی اظهار داشت: ائمه(ع) درگرامیداشت این عید بزرگ، تأکید کرده‌اند این واقعه باید نسل به نسل برای فرزندان بازگو شود تا در تاریخ بماند.

مدیر مدرسه علمیه علوی گفت: ولایت از مباحث سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار و از اعتقادات شیعه است و در برخی روایات آمده اسلام در پنج پایه استوار است، یکی از این پایه‌ها ولایت بوده و ولایت رکنی است که چهار رکن دیگر به واسطه آن ارزش پیدا می کنند چرا که اگر ولایت نباشد نماز نیز ارزش واقعی خود را نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با بیان اینکه امام رضا(ع) فلسفه امامت را در این دانستند که نظام امت به امامت و ولایت استوار است گفت: پیشرفت و ترقی جامعه در پرتو ولایت ائمه طاهرین(ع) است.

مدیر مدرسه علمیه علوی گفت: ولایت یک نعمت الهی است و هنگامی که خداوند در روز قیامت از نعمت‌هایش سؤال می‌کند یکی از سؤال‌ها این است که رابطه‌ات با ولایت چگونه می باشد.

وی بیان کرد: آنچه می‌توانیم از حادثه غدیر پیام بگیریم این است که امتداد غدیر در عاشورا و قیام امام حسین است(ع) و امام حسین(ع) در پرتو غدیر و ولایت است که قیام می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با بیان اینکه اگر بشریت بخواهد از همه فسادها نجات پیدا کند باید در چتر ولایت قرار گیرد گفت: این موفقیتی که امروز شیعه در جهان اسلام دارد به خاطر اهمیت دادن به مسئله ولایت است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام توطئه کردند تا مسیر ولایت را به خلافت برسانند تصریح کرد: امروز همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که دامن‌گیر جهان اسلام شده از آثار شوم این انحراف فکری پس از غدیر است.

مدیر مدرسه علمیه علوی ابراز داشت: داعشی هایی که امروز به  جان کشورها افتاده اند و به ناموس افراد تجاوز می‌کنند و زخمی بزرگ بر پیکره اسلام وارد می‌ کنند، ناشی از همان انحراف از ولایت و تعالیم غدیر است.

وی با بیان اینکه ریشه اتفاقی که در منا مشاهده می‌کنیم نیز نتیجه انحراف از غدیر است گفت: هرچه در اتفاقات منا می نگیریم بیشتر در می‌یابیم که این حادثه برنامه ریزی شده و به دست وهابیونی به وجود آمده که دائماً ضد شیعه تبلیغ می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با بیان اینکه نباید تنها به غدیر به عنوان یک جریان تاریخی و یک دید و بازدید نگاه کنیم افزود: ما وظیفه داریم که اصل غدیر که همان ولایت است و دشمنان می‌خواستند آن را محو کنند را در جامعه تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه نسل جوان ما از این واقعه اطلاع کاملی ندارد گفت: ما وظیفه داریم اهمیت ولایت را برای این نسل و نسل‌های بعدی بیان کنیم و باید خطبه غدیر در کلاس‌های درسی آموزش داده شود.

مدیر مدرسه علمیه علوی با اشاره به اینکه نباید غدیر را تنها در ایام غدیر ببینیم بلکه باید در تمام طول سال به آن توجه کنیم بیان کرد: حوزه‌های علمیه، روحانیون و اندیشمندان وظیفه‌ دارند تنها به ظواهر نگاه نکنند بلکه سعی کنند معارف شیعه را انتشار دهند تا خط ولایت به دست حضرت مهدی (عج) امتداد یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha