پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد صادق امینی - مسجد سلیمان

حوزه/ امام جمعه مسجد سلیمان با تاکید بر این که عید غدیر، روز وفاق جهان اسلام و عید فکر، تمدن، اندیشه و فرهنگ است، گفت: پیروی مردم ایران از اندیشه امامت بزرگترین افتخار است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، حجت الاسلام محمدصادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، در جشن بزرگ «ولایت در آیه غدیر» که از سوی فعالان فرهنگی مسجد چهارده معصوم(ع) اهواز برگزار شد، اظهار داشت: عید غدیر روز وفاق جهان اسلام و عید فکر، تمدن، اندیشه و فرهنگ است.

وی، پیروی مردم ایران از اندیشه امامت را بزرگترین افتخار عنوان کرد و بیان داشت: خدا را شکر می کنیم که ما را آشنا و آگاه به این روز قرار داد؛ چراکه وجود این عید به اصل عیدهای دیگر بها داده و هویت دینی ما را ترسیم کرده است.

امام جمعه مسجد سلیمان، با اشاره به حوادث منا و کشتار بی رحمانه مسلمانان، آن هم در حریم امن الهی، اظهار داشت: متاسفانه رژیم آل سعود، شیرینی این ایام را به کام مسلمانان جهان تلخ کرد، اما قطعا آنها تاوان شکستن حرمت حرم امن الهی را پس خواهند داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان، اقدامات خونین رژیم سعودی را در راستای انحصاری کردن مراسم حج دانست و عنوان کرد: آنها با دستور گرفتن از اربابان خویش، به دنبال غصب خانه خدا و انحصاری کردن زائران بیت الله الحرام هستند؛ از این رو با دسیسه چینی جهت ایجاد فجایع خونین همچون حادثه منا، مهمانان حرم امن الهی را مورد هجمه قرار داده و مسلمانان بی گناه را به خاک و خون کشاندند.

حجت الاسلام امینی، در پایان بر لزوم تبیین ابعاد گسترده این فاجعه در مجامع بین المللی از سوی روحانیت، حوزه های علمیه و نخبگان شد و اظهار داشت: نخبگان جامعه اسلامی باید ضمن ارتباط با افکار عمومی جهان، جلوی سوء استفاده استکبار از این حوادث را بگیرند.

 برپایه این گزارش، در این همایش برنامه هایی همچون، اجرای مولودی خوانی، سرود، تئاتر، برگزاری مسابقه و اعطای جوایز نفیس شامل کمک هزینه سفر به کربلا و مشهد مقدس به حاضرین، اجرا شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha