پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عصام العماد

یک محقق و مستبصر ، گسترش تکنولوژی هایی مانند اینترنت و تلفن همراه را مشکلی برای وهابیت دانست و گفت: این امکانات باعث شده تا وهابیت امکان کنترل مردم را نداشته و این رسانه ها به بزرگترین خدمت برای شناخت امام علی(ع) و حقیقت تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، عصام العماد، محقق و مولف مستبصر در آخرین اجلاس بزرگداشت غدیر در هتل الغدیر مشهد، تصریح کرد:  امروز  فرصت برای وهابیان تمام شده و ظلم آنها موجب شده تا هم اکنون فرصت در دست شیعه باشد که باید از آن بهره ببرند.

نویسنده کتاب «آینده در قلمرو مکتب اهل بیت(ع)» ابراز داشت: بعد از فروپاشی عثمانی نوعی آزادی برای شیعه و نام بردن از حضرت علی(ع) در کشورهای اسلامی ایجاد شد.

این محقق با اشاره دوران عثمانی افزود: نبود آزادی در این دوران موجب نشناختن امام علی(ع) بود و پس از عثمانی این شناخت بیشتر شد.

عصام العماد با تاکید بر اینکه مسئله شناخت امام علی(ع) از سوی خداست و وهابیان در این زمینه با حق تعالی می جنگند، اظهار داشت: وقتی خدا برای یک مسئله فقهی و اقتصادی می جنگد، بدون شک مسئله حضرت امیرمومنان(ع) مهم تر است و به یقین خدا برای آن جنگ می کند.

این محقق حوزوی بابیان اینکه در اوایل عثمانی و رژیم آل سعود سعی کردند کتاب هایی که ممکن است شخصیت امام علی(ع) را به مردم بشناسند و از این راه به مکتب تشیع رو آورند، جمع آوری شود، گفت: در عین حال، مسائلی مانند چاپ خانه، پایان نامه نویسی و... موجب چاپ و نشر این کتاب ها شد.

وی به کتاب فخر رازی، مصنف عبدالرزاق، تفسیر کشاف زمخشری و نشر آن در شناخت امام علی(ع) اشاره و خاطر نشان کرد: امکان جستجوی کلمه ها در سایت ها، فضای مجازی و نرم افزارها موجب شده تا این کتاب ها برای شناخت آن حضرت به آسانی انجام شود و وهابیان همین را خطر بدانند.

این محقق مستبصر  گسترش تکنولوژی هایی مانند اینترنت و تلفن همراه را مشکلی برای وهابیت دانست  و گفت: این امکانات  باعث شده تا وهابیت امکان کنترل مردم را نداشته و این رسانه ها به بزرگترین خدمت برای شناخت امام علی(ع) و حقیقت تبدیل شوند.

این نویسنده مستبصر گفت: خدا حتی به دست دشمنان حضرت علی(ع) کاری می کند تا نسبت به ایشان شناخت پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha