چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری

حوزه/ دبیر کنگره یادواره شهدای روحانی گفت: امروز به برکت راهبرد جمهوری اسلامی، افکار عمومی کشورهای اسلامی برخلاف بسیاری از حکومت هایشان با مقاومت گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری پیش از ظهر امروز در مراسم  گرامیداشت شهید سردار همدانی که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی  برگزارشد، اظهار داشت: شهادت بالاترین درجه برای انسان است و اگر فرهنگ شهادت نباشد، چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند.

وی ابراز داشت: دنیای استکبار با تمام امکانات برای نابودی فرهنگ اهل بیت «علیهم السلام» و شهادت قد علم کرده؛ چراکه می داند شیعه چه ابزارهای پر قدرتی در اختیار دارد.

دبیر کنگره یادواره شهدای روحانی خاطرنشان ساخت: شیعه در میان دو خط محافظ فرهنگ انتظار و شهادت مسیر خود را به سمت سعادت دنبال می کند؛ به این معنا که می داند آینده او چیست و به دنبال چه جایگاهی است.

*تفاوت شیعه با مکاتب دیگر

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که تفاوت شیعه با دیگر مکاتب، در راهبرد انتظار اوست، ادامه داد: شیعه به عاقبت خویش امیدوار است و به راهبرد شهادت خط سرخ شهادت متوسل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: شهید سردار همدانی در دوران پیش از انقلاب و در مبارزات انقلابی از شاگردان حضرت آیت الله نوری همدانی بود و پس از انقلاب نیز نقش مهمی در شکل گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشته است.

وی افزود: نقش ایشان در کنار شهیدان همت، رضوانی، رضایی و متوسلیان در تشکیل لشکر 27حضرت رسول الله (ص) قابل توجه است.

*نقش سردار شهید همدانی در سرکوب فتنه 88

دبیر کنگره یادواره شهدای روحانی با اشاره به نقش سردار شهید همدانی در سرکوب فتنه 88، تصریح کرد: این شهید پس از دفاع مقدس نقش مهمی در مقابله با جریان های انحرافی و دشمن داشته و به همین دلیل فتنه گران این چنین به این شهید ناسزا می گویند؛ چراکه نقش مهمی در امنیت تهران داشته است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: دشمن در جنگ های نیابتی جدید به دنبال جنگ درون تمدنی است و با این راهبرد به افغانستان و عراق حمله کرد؛ اما 12هزار کشته و یک تریلیون و دویست میلیارد دلار پول را در عراق صرف کرد؛ نتیجه آن، دستاوردی بود که جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن بود و کار از دست آمریکایی ها خارج شد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری جمهوری اسلامی ایران را الهام بخش بیداری اسلامی در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: امروز به برکت راهبرد جمهوری اسلامی افکار عمومی کشورهای اسلامی برخلاف بسیاری از حکومت هایشان با مقاومت گره خورده است؛ روحیه ای که  یمن  از انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان گرفته شده، کارهایی انجام شده که به زعم غربی ها باید 26سال دیگر انجام می شد.

دبیر کنگره یادواره شهدای روحانی ابراز داشت: امروز دشمنان تمام پایتخت هایی که رویای آن را داشتند، از دست داده و برنامه ریزی کرده بودند تا بشار اسد را 3 ماهه کنار بگذارند؛ اما این جنگ تا به امروز 5 سال به طول انجامیده و داعش از 84 کشور نیرو آورده تا بتواند سوریه را در اختیار خود بگیرد که موفق نبوده است.

*حمایت از سوریه و جریان مقاومت، تکلیف دینی است

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که امروز سران سلطه بر پیروزی ایران اسلامی در این کارزار اقرار کرده اند، خاطرنشان ساخت: حمایت از سوریه و جریان مقاومت، تکلیفی دینی است و ما در اصل با دفاع از سوریه امنیتی خود را نیز تامین می کنیم؛ چراکه با اشغال این کشور، به مرزهای ما نزدیک خواهند شد.

*داعش مهره سوخته آمریکا در منطقه است

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری تصریح کرد: امروزه ایران بیشترین نقش را در ثبات منطقه داشته و آنان با آزمایش مهره های سوخته خود همچون داعش، متوجه این قضیه شده اند.

وی گفت: امروز یک چهارم کشور بحرین را پایگاه های نظامی آمریکا تشکیل می دهد؛ اما مردم آن برای آزادی اعدام شده و غیر از ایران کسی صدای آنان را نشنیده و تمام طرفداران دموکراسی در مقابل آنان سکوت کرده اند.

*دلیل جنگ روسیه با مخالفان سوریه

دبیر کنگره یادواره شهدای روحانی با اشاره به حملات روسیه به مواضع مخالفان سوریه و داعش اظهار داشت: روسیه همپیمان اعتقادی ما نیست و اگر امروز در سوریه حضور یافته، به واسطه نگهداری از پایگاه های استراتژیک خود است.

*روسیه بدون ایران در سوریه نتیجه ای نخواهد گرفت

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: قطعا اگر جمهوری اسلامی نباشد، تلاش روسیه در سوریه هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و آنان به خوبی به این مسئله واقف هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ذالنوری خاطرنشان ساخت: سران سلطه اذعان دارند که اگر صلحی در خاورمیانه صورت بگیرد، قطعا باید ایران حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی، عزتمندی خود را با استعانت از فرهنگ قرآن، اهل بیت (علیهم السلام) و خط سرخ شهادت و با الهام از آرمان های امام راحل(ره) و سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید به دست آورده است.

دبیر کنگره یادواره شهدای روحانی در پایان بیان داشت: وظیفه حوزه های علمیه تعمیق باورهای درونی و مذهبی مردم و پاسداری از جبهه مقاومت اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha