جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: شیعه باید بتواند به گونه ای رفتار کند که دیگران را جذب آیین و مذهب خود کند، نه این که با بی بصیرتی خط قرمزها را گذرانده و همه را از تشیع متنفر کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار خواهر و دختر امام موسی صدر، عزت و عظمت شیعیان لبنان را مرهون فعالیت های این عالم برجسته دانست و گفت: میانه روی، سعه صدر و خلق نیکوی امام موسی صدر باعث اعتلای جایگاه شیعیان در کشور لبنان شد.

وی ادامه داد: کشور لبنان با این که از نظر جغرافیایی کوچک است، اما به عنوان چهار راه دنیا از نظر استراتژیکی بسیار مهم می باشد و قد علم کردن شیعه در این خطه هزار آیین به واسطه زحمات امام موسی صدر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تقیه را یکی از راهبردهای امام موسی صدر دانست و گفت: تقیه به معنای رعایت خط قرمز هاست، تا جایی که گاهی ائمه معصومین (ع) در تقیه خلاف حکم را بیان می کردند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تصریح کرد: شیعه باید بتواند به گونه ای رفتار کند که دیگران را جذب آیین و مذهب خود کند، نه این که با بی بصیرتی خط قرمزها را گذرانده و همه را از تشیع متنفر کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به شجره طیبه خاندان بزرگ صدر، تصریح کرد: خانواده صدر همواره در راه دین و مرام اهل بیت(ع) و گسترش مذهب شیعه قدم برداشته اند.

وی همچنین با آرزوی سلامتی برای امام موسی صدر ابراز داشت: ما هنوز امیدواریم که ایشان حتی پس از این سال ها در قید حیات باشند و با سلامتی بازگردند و همه از فیض وجودیشان بهره مند گردند.

*اعتبار و عزت شیعه در لبنان

در ابتدای این دیدار، خانم صدر به تشریح فعالیت های صورت گرفته در موسسات امام موسی صدر در لبنان پرداخت و گفت: این مؤسسات به همت آقای صدر ۵۰ سال پیش راه اندازی شد و مدیریت بخش دختران به بنده واگذار شد.

وی افزود: پس از مفقود شدن برادر، کارها بسیار مشکل تر شد، اما عملکرد مؤسسات صدر در لبنان به گونه ای بوده که اعتماد همه ادیان و آیین ها را به خود جلب کرده و در جلسات همفکری، اولین مدعوین از موسسات صدر هستند.

خانم صدر ادامه داد: یکی از معتبرترین دانشگاه های فرانسوی در لبنان از مؤسسه درخواست کرده تا معلمات خود را جهت تدریس در این دانشگاه معرفی کنند و این نشان از اعتبار و عزت شیعه در لبنان است.

خواهر امام موسی صدر افزود : مؤسسات امام موسی صدر با اینکه در حملات رژیم صهیونیستی بارها مورد اصابت موشک قرار گرفت، اما دوباره احیاء و فعالیت خود را با قوت ادامه داده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha