سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام جلال جابریان

حوزه/ «ما برای شفا از غذای نذری حضرت عباس(ع) استفاده می کنیم، آنها را در فریزر می‌گذاریم و هرگاه خود یا یکی از بستگانمان مریض شد، ۲ یا ۳ دانه از این برنج‌ها را در دهانش می‌گذاریم تا شفا یابد».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام جلال جابریان، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، عصر امروز در مراسم روضه حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به بیان ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی حضرت عباس(ع) پرداخت و اظهار داشت: در اکثر روایات قدرت و شجاعت آن حضرت را مطرح کرده‌اند، اما این بزرگوار علاوه بر آن ویژگی بارز، عالمی به تمام معنا بودند.

وی یکی از خصوصیات حضرت عباس(ع) را کثیرالسجود خواند و افزود: در روایات آمده حضرت ابوالفضل(ع) بسیار سجده می‌رفتند و به دلیل کثرت سجده‌های طولانی، پیشانی مبارکشان پینه می‌بست و بدین سبب نیز مطرح می‌کنند که حضرت عباس(ع) جزء علمای بزرگ زمان خود بود.

حجت‌الاسلام جابریان، در ادامه به بیان خاطرات تبلیغی خود در اروپا پرداخت و گفت: به یاد دارم دریکی از سفرهای تبلیغی به اروپا، صحنه‌ای را مشاهده کردم که از شدت تعجب زبانم ناخودآگاه مشغول ذکر یا ابوالفضل العباس(ع) شد.

وی با بیان این اکثر خانواده‌های ایرانی مقیم اروپا در روزی که اختصاص به حضرت ابوالفضل(ع) دارد، غذای نذری می‌دهند، افزود: در این روز تعداد زیادی از زنان مسیحی، مقابل حسینیه اهل‌بیت(ع) در ژنو صف می‌کشند تا از غذای نذری خانواده‌های ایرانی به تبرک بردارند.

حجت‌الاسلام جابریان، ادامه داد: پس از مشاهده این مسأله، به یکی از همراهان ایرانی خود گفتم از آن خانم سؤال کن به چه علت در این صف طولانی برای گرفتن غذا ایستاده که وی پس از سؤال و دریافت جواب از آن زن، این گونه نقل کرد «ما برای شفا از این غذاها می‌بریم. اینها را در فریزر می‌گذاریم و هرگاه خود یا یکی از بستگانمان مریض شد، 2،3 دانه از این برنج‌ها را در دهانش می‌گذاریم تا شفا یابد».

عباس(ع) یک واژه بین‌المللی است

این مبلغ بین‌المللی، با تأکید بر این‌که حضرت عباس(ع) واژه‌ای بین‌المللی است، تصریح کرد: گمان نکنید که حضرت عباس فقط برای ما شیعیان است! خیر اینگونه نبوده و امروز در اقصا نقاط جهان نام مبارک حضرت عباس جلوه‌گر است.

حجت‌الاسلام جابریان، با بیان این‌که اقتدار حضرت عباس، به قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزوده، اظهار داشت: إن شاءالله به حول قوه الهی به همین زودی طومار ابرقدرتی استکبار جهانی برچیده خواهد شد و دیر نیست که پرچم «لا إله إلا الله» بر فراز قله‌های عالم به اهتزاز می‌آید.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha