دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
عاشورا

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت:واقعه خونین کربلا و قیام سرخ حسینی(ع) جلوی تفسیرهای غلط از دین را گرفت و موجب احیای دوباره دین پیامبر (ص)شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین نیازی، امروز در همایش «بانوان ولایی،رهروان زینبی» که در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم آباد برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و اصحابش و شهادت زین العابدین امام سجاد(ع)، اظهارداشت: اگر خطبه های جانسوز زینب کبری(س) در کاخ یزیدیان نبود مردم به خوبی حادثه کربلا و عظمت این موضوع را درک نمی کردند.

وی با بیان اینکه خطبه های حضرت زینب(س) و سخنرانی های امام سجاد( ع) موجب شد که مفاهیم اصلی دین در بین مردم آن زمان ترویج یابد افزود:اگر زحمات این فداکاران نبود مفاهیم واقعی دین در جامعه نشر و گسترش پیدا نمی کرد.

این استاد حوزه با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) در دشت کربلا با جانفشانی ،پرستاری و صبر خود توانست پیام خونین قیام کربلا را برای همیشه تاریخ زنده نگه دارد تصریح کرد: زحمات آن بانوی بزرگوار معارف شیعه را نسل به نسل به جامعه منتقل کرد و برای همیشه بعنوان الگوی صبر و حیا برای بانوان معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین نیازی، با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) بهترین و راسخ ترین الگو برای بانوان شیعه  در زمینه های مختلف از جمله صبر و بردباری است، یادآور شد:بانوان شیعه و مسلمان باید با تاسی از ان بانوی باعظمت تلاش نمایند تا ضمن حفظ حجاب و عفاف خود پیام های ناب اسلام و قیام حسینی را در جهان نشر و گسترش دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha