چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
محمد بارانی

حوزه/ استاد حوزه سمنان، با تاکید بر این که مکتب حسینی بر پایه عزت و کرامت انسانی استوار است، گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن، عزت پذیری و هیهات منا الذله از دروس مهم قیام امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌ محمد بارانی در جمع عزاداران امام حسین(ع) در مهدی‌شهر، بابیان این که عزت پذیری درس بزرگ قیام امام حسین(ع) است، اظهار داشت: سیره امام حسین (ع) در جریان واقعه عاشورا نمود بارز عزت محوری است.

وی با تاکید بر این که مکتب حسینی بر پایه عزت و کرامت انسانی استوار است، ابراز داشت: انتقال پیام آزادگی یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) بود؛ آزادگی به معنی رهایی از قید وبند اخلاق نیست، آزادی به معنی زیر بار ظلم نرفتن است.

امام جمعه مهدی شهر بابیان این که شبکه های ماهواره‌ای در تلاش هستند تا به عزاداری‌های امام حسین(ع)آسیب برسانند،عنوان داشت: بصیرت و معرفت نسبت به امام حسین(ع)انسان را از مسیر مستقیم منحرف نمی‌سازد.

حجت الاسلام بارانی بابیان این که یزیدیان امروز خطرناک‌تر و پیشرفته‌تر از یزیدیان کربلا هستند، گفت: مفهوم"کل یوم عاشورا،کل ارض کربلا"یعنی اینکه امام حسین(ع) امروز در خلوت‌ها و جلسات جوانان حضور دارد و ما باید مراقب رفتارمان باشیم.

وی با اشاره به این که گلوله‌های یزیدیان زمان جوانان ما را نشانه گرفته‌اند، افزود: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن، عزت پذیری و هیهات منا الذله از دروس مهم قیام امام حسین(ع) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha