یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت‌الاسلام مهدی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد، حوزه‌ علمیه استان سمنان را جزء شش استانی برشمرد که تدریس زبان خارجه در مدارس علمیه آن جریان دارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد، در نشست هم اندیشی مدیریت حوزه علمیه استان سمنان با کارگروه کمیته هماهنگ، نظارت و ارزیابی حوزه های علمیه، در اداره تبلیغات اسلامی شاهرود گفت: امروز تربیت طلاب کوشا و متعهد مهمترین مسئولیت حوزه‌های علمیه است.

وی، مدارس علمیه سمنان را از مدارس پیشرو و فعال در کشور خواند و افزود: به عنوان نمونه در بحث تبلیغ به دلیل توانمندی و عزم روحانیان فرهیخته، به نسبت جمعیت، چند برابر دیگر استان‌ها، مجوز روحانی طرح هجرت و طرح امین داریم.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان ادامه داد: با وجود مشکل برخی از استان‌ها مبنی بر فعالیت مدیران مدارس و اساتید فاقد کد فعالیت و تدریس، با پیگیری‌های انجام شده در استان سمنان، تمامی مدیران و اساتید حتی استادان بزرگ و قدیمی استان نیز کد تدریس دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به نزدیکی گرمسار و خصوصا ایوانکی به مراکز جمعیتی جرم خیز، افزود: از آنجا که آمار جرم در شهرهایی که حوزه علمیه دارند به شدت پایین می آید، ساخت حوزه های علمیه در ایوانکی می تواند موثر باشد، لذا انتظار می رود با مساعدت مراجع معظم و مسئولین حوزه، زمینه ساخت و راه اندازی مدرسه علمیه در این بخش که علاقمندان بسیاری به علوم دینی نیز دارد، فراهم شود. همچنین با توجه به وسعت شهرستان میامی و طلبه خیز بودن این شهرستان، ساخت یک حوزه علوم دینی ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین  مهدی‌نژاد، حوزه‌ علمیه استان سمنان را جزء شش استانی برشمرد که تدریس زبان خارجه در مدارس علمیه آن جریان دارد و گفت: رابطه مطلوب با فضلا و ائمه جمعه شهرستان‌ها و هماهنگی حوزه با دستگاه‌های فرهنگی از ویژگی های حوزه استان سمنان می باشد.

وی با اشاره به نیازهای مراکز متعدد به روحانی فاضل و اندیشمند، تاکید کرد: امروزه همه نهادها در کشور به حوزه های علمیه نیاز دارند و باید با برنامه ریزی های صحیح، زمینه پرورش طلاب و روحانیون مهذب و با سواد فراهم تر شود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان در پایان با تاکید بر این که روحانیان و طلاب در صف نخست مقابله فرهنگی با دسیسه های دشمنان قرار دارند، خاطرنشان کرد: باید هوشیار باشیم و بدانیم که اگر دشمن وارد مرزهایمان شود، همه چیزمان را خواهد برد، چرا که بدخواهان نظام لحظه‌ای در ضربه زدن به اسلام و مسلمانان کوتاه نمی آیند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha