پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام روستا آزاد

حوزه / اگر نظام آموزشی حوزه کمی و کاستی دارد پس این همه فضلا کجا تربیت می‌شوند و اگر وضعیت اقتصادی کشور کاملاً سیاه و تار است پس این همه پیشرفت از کجا به دست می‌آید .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد چهارشنبه شب در همایش مبلغین موسسه فرهنگی تبلیغی "قول سدید حق" ضمن گرامیداشت سالروز 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی بیان کرد: این امنیت و آرامشی که در فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی داریم مدیون تلاش‌ها و زحمات شهدا است و همان‌طور که رهبری فرمودند آرامش فکری و امنیت ما در گرو امنیتی است که شهدا برای ما فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به نام گروه تبلیغی «قول سدید حق» بیان کرد: من علاقه بسیاری به نام این گروه دارم و سلیقه بسیاری به کار رفته است که برای نام این گروه از یک نام قرآنی استفاده شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی نام زیبا و منبعث از قرآن کریم را الهام بخش فعالیت‌ها دانست و گفت: همین‌که مبلغ احساس کند که تحت لقای نام قرآن فعالیت می‌کند در کار تبلیغی خود به آرامش دست می‌یابد.

وی با اشاره به آیه 70 سوره احزاب گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا " " اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد از خدا پروا داريد و سخنى استوار گوييد".

وی بیان کرد: در روایت داریم که پیامبر(ص) در منبر از این آیه الهام می‌گرفتند و شاید دلیل اینکه گاهی ما مبلغان در تأثیرگذاری موفق نیستیم به دلیل عمل نکردن به این آیه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد تصریح کرد: قول سدید قولی است که حداقل برای خود ما قابل فهم باشد و اگر بیاناتی را که برای جوانان می‌گوییم برای خود ما قابل فهم نباشد جوانان آن را نمی‌پذیرند.

وی ابراز داشت: ادامه این آیه می‌فرماید که قول سدید موجب می‌شود که خداوند اعمال انسان را اصلاح کند و شاید معنایش این باشد که برکت قول سدید موجب می‌شود که خداوند گناهان انسان را بیامرزد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد: راز علاقه مردم به امام(ره) و رهبری این است که مردم حس می‌کنند که کسی که این حرف‌ها را می‌زند خودش آن را پذیرفته است.

وی ادامه داد: مردم در این موارد بسیار باهوش هستند و متوجه می‌شوند کسی که این حرف را می‌زند خودش به این باور رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد بیان کرد: درست است که ما به فعالیت در جمع‌های دانش‌آموزی تأکید می‌کنیم و تا جایی که توانسته‌ایم برای حمایت از این گروه‌ها تلاش می‌کنیم ولی نباید از این نکته غفلت کرد که حضور مبلغان در مدارس به خاطر ارجاع دانش آموزان به مسجد است.

وی با اشاره به اینکه مکانی که انسان را تقویت و تربیت دینی کند مسجد است گفت: برکتی که از مسجد بر می خیزد نه پارک، نه مدرسه و نه اردوگاه می تواند داشته باشد بنابراین باید ارجاع مخاطبان ما در مدارس و فضای مجازی به سوی مسجد باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: آنچه که به جوانان تربیت دینی را القا می‌کند مسجد است و با یک فیلم و یا کلیپ این جریان روی نمی‌دهد.

وی استمرار در بحث تبلیغ را بسیار مهم دانست و گفت: اگر پس از اعزام نزدیک به 9 هزار مبلغ به مناطق مختلف احساس می‌کنیم تأثیر کافی را نداشته است شاید یکی از علت‌ها نبود استمرار در تبلیغ باشد.

حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های تبلیغ گروهی استمرار است افزود: اگر مبلغی در یک مدرسه موفق بود و توانست بر دانش آموزان تأثیر بگذارد باید حضور او در آن مدرسه استمرار داشته باشد.

وی هدف اصلی تبلیغ را افزایش تقوی در مخاطبان دانست و گفت: موقعی می‌توانیم بگوییم که فعالیت ما مؤثر است که در افزایش تقوی در مخاطب و اهتمام آنها به مباحث مؤثر بوده باشیم.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مبلغان در مباحث خود نباید از وضعیت موجود سیاه نمایی کنند تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی‌هایشان به توانمندی‌های کشور اشاره می‌کنند و مبلغان نیز باید این رویه را داشته باشند و با اشاره به کاستی‌ها جوانان را دلسرد نکنند.

وی اذعان داشت: اگر نظام آموزشی حوزه کمی و کاستی دارد پس این همه فضلا کجا تربیت می‌شوند و اگر وضعیت اقتصادی کشور کاملاً سیاه و تار است پس این همه پیشرفت از کجا به دست می‌آید و باید مبلغان سعی کنند که دستاوردهای انقلاب را در تبلیغ بیان کنند.

حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد با بیان اینکه تبلیغ گروهی به یکی از راهبردهای دفتر تبلیغات تبدیل شده است گفت: امیدوارم که روز به روز با همت شما جوانان که به صورت جهادی به تبلیغ می‌پردازید شاهد ارتقا و بالندگی این فعالیت‌ها باشیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha