جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: حفظ آبروی افراد و حریم خصوصی باید در اولویت نهاد صلح و سازش باشد تا منافی با فلسفه وجودی دادگاه ویژه روحانیت نباشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله حسینی بوشهری، در گردهمایی سراسری «صلح و سازش دادستانی ویژه روحانیت»، که به همت دادستانی ویژه روحانیت در سالن همایش مجتمع فرهنگی عمار قم برگزار شد ، با اشاره به استعدادهای نهان انسانی، اظهار کرد: یکی از راه های به فعلیت رساندن این استعدادها، حفظ آرامش  محیط زندگی انسان است تا به دور از فضای پرالتهاب پیرامون خود، به رشد و بالندگی مطلوب برسد.

وی با ابراز این که به فرمایش امام صادق(ع)، اصلاح بین مردم، هدیه مطلوب خداوند به مردم به شمار می آید، ادامه داد: افول ضریب زندگی مسالمت آمیز، تاریخ بشر را از آغاز خلقت تا کنون تحت تأثیر قرار داده است. طبیعت و فطرت پایدار انسانی نیز میل به زندگی مسالمت آمیز دارد، اما عوامل پیرامونی انسانی موجب فرافکنی در این طبیعت شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور، با توجه به فضای به وجود آمده تکفیری در میان مسلمانان، خاطرنشان کرد:  قرآن در بسیاری از آیات همانند "انما المؤمنون اخوه" مسلمانان را برادر یکدیگر می داند و در هنگام بروز اختلافات "فاصلحوا بینهم" اصلاح اختلافات را پیشنهاد می دهد.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: نکته کلیدی در هر صلح و سازشی، رعایت عدالت و اصل برابری در میان مردم است تا صلح و سازش به هر قیمتی ملاک نباشد.

وی، با اشاره به روایات اسلامی در صلح و سازش بین مسلمین، اظهار کرد: روایات اسلامی نیز توجه خاصی به این مهم در امت اسلامی داشته، همچنان که به فرمایش نبی مکرم اسلام(ص)، برای برقراری صلح میان مسلمانان می توان نافله های نماز واجب را ترک کرد تا به این مهم ارج داده گردد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با ابراز این که حفظ جایگاه روحانیت، فلسفه وجودی تشکیل دادگاه ویژه روحانیت است، یادآور نمود: تشکیل دادگاه ویژه روحانیت، صیانت از جایگاه روحانیت است. حفظ آبروی افراد و حریم خصوصی آنها باید در اولویت نهاد صلح و سازش در سراسر کشور باشد تا منافی با فلسفه وجودی دادگاه ویژه روحانیت نباشد.

آیت الله حسینی بوشهری، در پایان، آگاه سازی را برابر با مصونیت سازی دانست و ابراز نمود: اختلافات باید ریشه یابی گردند تا به دور از هر گونه شتابزدگی و سطح نگری، سازش بین طرفین دعوا برقرار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    ایشان درباره حکم ناحق دادگاه ویزه برای مجوز برخورد نیروی انتظامی با طلاب متحصن در مسجد اعظم (در اعتراض به برجام)چیزی نفرمودند؟ دادگاه چرا چنین حکمی داد که با ان هتک حرمت حرم و نوامیس شیعه و طلاب شد؟ از ضرب و شتم ها و کبودیها و کشف حجابها از زنان په خبر دارید چرا صدای کسی در حوزه در نمی اید؟