جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ همایش ملی ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی اربعین با حضور چهره‌های شاخص فكر و فرهنگ اسلامی در حوزه هنری آغاز به كار كرد.

به گزارش سرویس استان ها خبرگزاری «حوزه» از تهران، همایش یك‌روزه ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی كنگره عظیم اربعین حسینی(ع) كه در سطح ملی برگزار می‌شود، دقایقی پیش در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی كار خود را آغاز كرد.

بخش نخست این همایش ملی، از صبح امروز با حضور و سخنرانی آیت‌الله حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری،حجج الاسلام بابایی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، رهدار عضو هیئت علمی دانشگاه امام باقر(ع)، پیروزمند عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی و محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری برگزار می‌شود.

در ادامه این همایش كتاب «مدنیت، عقلانیت، معنویت در بستر اربعین» كه مجموعه مقالاتی درباره گردهمایی بزرگ مسلمانان و شیعیان در ایام اربعین است، با حضور مهمانان و چهره‌های فرهنگی فكری این همایش رونمایی خواهد شد.

بخش بعدی همایش ملی ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی كنگره عظیم اربعین حسینی(ع) به برگزاری كمیسیون تخصصی اختصاص دارد كه با حضور پژوهشگران، صاحب‌نظران و استادان دانشگاه از جمله مچوئیان، شجاعی زند و معینی پور برگزار خواهد شد. موضوعاتی از قبیل «اربعین، جهانی دیگر» و «تاملی در موضوع‌شناسی و مسئله‌یابی جامعه‌شناسان در ایران» در این كمیسون مرود بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بخش پایانی همایش ملی ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی كنگره عظیم اربعین حسینی(ع) با دو سخنرانی پی گرفته می‌شود؛ آیت‌الله اراكی، دبیركل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و حسن رحیم‌پور ازغدی در این بخش سخنرانی خواهند كرد و این همایش با مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی علی انسانی شاعر و پیشكسوت ذاكری اهل بیت(ع) به پایان خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha