یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام حسین بستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بستان تصریح کرد: بی شک تغییر و اصلاح در سبک زندگی از جمله مهم ترین بایسته ها در راستای مقابله با موج فزاینده طلاق در جامعه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که باید دغدغه ها و نگرانی های اخیر مراجع تقلید درباره رشد آمار طلاق در کشور را بسیار جدی گرفت، ابراز داشت: یکی از دلایل رشد طلاق ناظر به تغییر نامطلوب سبک زندگی و همچنین برخی رفتارهای جامعه به سمت راحت طلبی و بی مسئولیتی است.

وی افزود: البته گاهی اوقات نیز طلاق هر چند مبغوض ترین حلال خدا به شمار می رود، اما به دلایلی تنها راه حل است که در این جا بحث ما متوجه این گونه موارد استثنایی نیست.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  همچنین یادآور شد: تغییرات فکری ایجاد شده در جامعه ، تا حدی تاثیرش را در این مقوله نیز بر جای گذاشته ، چنان که به عینه مشاهده می کنیم برخی از زوجین با کوچک ترین مشکل و اختلافی می خواهند به سرعت از هم جدا شوند بی آن که به عواقب و آسیب های طلاق بر روی زندگی خود و احیاناً فرزندانشان فکر کنند.

وی گرایش به فرد گرایی و انزوا طلابی، دوری از جامعه و همچنین راحت طلبی را از نشانه های این تغییر در سبک زندگی عنوان کرد و افزود: همچنین بعضی از افراد جامعه، توجه چندانی به ارزش هایی چون ایثار و گذشت در زندگی فردی و خانوادگی ندارند و می خواهند بدون داشتن مسئولیت در قبال خانواده ، هر چه بیشتر به زعم خود از زندگی بدور از محدودیت ، لذت ببرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha