جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمل گرایی

حوزه/ کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: تفوت نظام تربیتی زوجین، باورهای نهادینه شده و تجمل گرایی از جمله اموری است که باعث بروز اختلاف در خانواده ها می شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، دکتر اندرخورا، کارشناس مسائل خانواده، در نشست آموزش مهارت های زندگی مبتنی بر ارزشهای دینی، ویژه طلاب مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری و مرکز تخصصی زینب کبری(س)  تنکابن، با اشاره به اهمیت امر ازدواج، بیان داشت: خداوند در قرآن، بر مساله ازدواج تاکید کرده، تا زن و مرد در کنار هم آرامش یافته و میان آنها الفت و رحمت برقرار شود.

وی، یادگیری مهارتهای زندگی قبل از ازدواج برای زوجین را امری مهم دانست و ابراز داشت: آشنایی با تفاوت ها و ویژگی های جسمی و روحی زن و مرد، داشتن نگرشی مثبت نسبت به امور زندگی و سازگاری و ساده زیستی از جمله مباحثی است که می تواند از ثمرات خوشبختی در زندگی باشد.

کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: تفاوت نظام تربیتی زوجین و باورهای نهادینه شده و تجمل گرایی از جمله اموری است که باعث بروز اختلاف در خانواده ها می شود.

اندرخورا در پایان با شاره به این که جوانان باید سبک زندگی خود را  اسلامی کنند و از سیره اهل بیت(علیهم السلام)  الگوگیری کنند، اظهار داشت: سرمشق قرار دادن فرمایشات ائمه (علیهم السلام) اصلاح نگرش، گفتار، رفتار و عادت های نادرست لازمه موفقیت در زندگی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha