یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
متقی نیا - خرم آباد

حوزه/ امام جمعه موقت خرم آباد گفت: شیعیان با لبیک به امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین حضور پیدا کرده و برائت و بیزاری خود را از یزیدیان زمان اعلام می دارند و فریاد آزادگی و شهادت را سر می دهند.

حجت الاسلام متقی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی اظهارداشت: همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی به منزله نمایشگاهی برای نشان دادن قدرت ولایت در جهان است.

وی با اشاره به اینکه همایش بزرگ اربعین گوشه ای از محشر و شعاعی از لبیک یا حسین(ع) است تصریح کرد:این حضور پرشور و با بصیرت شیعیان، پاسخی در لبیک گفتن به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) در حادثه کربلا است.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به ثواب فراوان پیاده روی اربعین خاطر نشان کرد:حرکت با پای پیاده برای رسیدن به زیارت و مراسم اربعین سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان قطره ای برای پیوستن به دریای شیفتگان عصمت و طهارت علیهم السلام است.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به اینکه هر عملی که قصد قربت الهی در آن باشد عبادت تلقی می شود ابراز داشت:بعد عبادی همایش پیاده روی اربعین از نظر ثواب اخروی از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی به حرکت گروهی این همایش بزرگ اشاره کرد و اظهار داشت:در اسلام به عبادت گروهی و جمعی تاکید ویژه ای شده است به گونه ای که تاکید فراوان دین مبین اسلام و در نظر گرفتن ثواب نماز جماعت برای مسلمانان گواه این مطلب است و امروز نیز شیعیان در یک عبادت گروهی اوج عظمت و شکوه حضور خود را به نمایش گذاشته اند.

امام جمعه موقت خرم آباد در بخش دوم سخنان خود به ابعاد سیاسی همایش بزرگ اربعین پرداخت و گفت:اعلام سر سپردگی و دل سپردگی به ائمه اطهار علیهم السلام، یکی از ابعاد سیاسی این حرکت عظیم مردمی است.

حجت الاسلام متقی نیا اعلام برائت و بیزاری از دشمنان حقیقت و حقانیت در طول تاریخ و همه زمانها را نیز یکی دیگر از ابعاد سیاسی حرکت پیاده روی اربعین برشمرد و افزود:شیعیان با لبیک به امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین  حضور پیدا کرده و برائت و بیزاری خود را از یزیدیان زمان اعلام می دارند و فریاد آزادگی و شهادت را سر می دهند.

وی دیگر پیام سیاسی این حرکت عظیم را زنده بودن اسلام و شیعیان عنوان کرد و تصریح کرد:پیام دیگر این رزمایش عبادی سیاسی اعلام حضور شیعیان برای دفع خطر و خنثی سازی نقشه های استکبار جهانی است.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه تکفیری ها دشمنان اصلی اسلام و شیعیان نیستند تاکید کرد: تکفیری های فریب خورده و نادان ،دست پرورده و تحت حمایت استکبار جهانی هستند و آمریکا با فریب و حمایت این گروهک ها قصد دارد اهداف شومش را عملی کند.

حجت الاسلام متقی نیا در پایان با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف همایش بزرگ اربعین ،مبارزه با جمود فکری گروهک های تکفیری تروریستی است یادآور شد:استکبار جهانی و فریب خوردگانش بدانند شیعیان تا ابد زنده اند و فریاد آزادی و حریت سر خواهند داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha