یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 364024
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوری

حوزه / در طول تاریخ حاکمان ستمگر و کارگزاران آنان، بخشی از موقوفات را مورد تصرف قرار می دادند که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی از این قبیل تعدیات و تجاوزات جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری، عصر امروز در نشستی با مدیران اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی، با اشاره به اهمیت وقف، گفت: بخش مهمی از تمدن و توسعه جوامع اسلامی به ویژه کشور ایران در ادوار مختلف تاریخی، در سایه عمل به دستورات اسلام در زمینه وقف بوده  و بیمارستان ها، حوزه های علمیه، مساجد، مدارس دولتی، جاده سازی ها، پل ها، مراکز خیریه، اماکن مقدسه از این طریق راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر این که ریشه این عمل خیر را باید در سیره اهل بیت(علیهم السلام) جستجو کرد، ابراز داشت: رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) به ویژه امیرمؤمنان(ع) بخش مهمی از اموال خود را وقف می کردند و از این طریق سایر مسلمانان را جهت وقف کردن بخشی از اموال خویش ترغیب و تشویق می فرمودند.

امام جمعه خوی یادآور شد: جای تأسف است که در طول تاریخ حاکمان ستمگر و کارگزاران آنان بخشی از موقوفات را مورد تصرف قرار می دادند که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی از این قبیل تعدیات و تجاوزات جلوگیری به عمل آمد.

وی به مسئولان اوقاف گفت: امروزه سازمان اوقاف چند مسئولیت سنگین بر عهده دارد، حفاظت و حراست دقیق از موقوفات موجود، احیا کردن موقوفات غصب شده توسط اشخاص، تشویق کردن مردم به وقف بخشی از اموال، قدردانی از واقفان و معرفی آنان به جامعه و تبیین کردن اهمیت و جایگاه والای وقف جهت فرهنگ سازی در جامعه از اهم این مسئولیت ها است.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha